20 augusti 2013

Nfu Oh 122

Dags för lite naglar igen... gröna den här gången. Detta är inte ett nytt lack, har haft det länge. Namnet samma som i rubriken. Det var min 11-åriga dotter som fick göra en djupdykning i min kasse med någonstans runt 400 lack och välja ... det blev detta. Hon gillar alla havsnyanser som hon sa själv... blått, grönt, turkos...
 
 
 
 
 


 
 
Svårlackat är det, flödigt och på första lagret så blir det väldigt randigt och täcker dåligt, man liksom "skyfflar" undan lacket på nageln istället för att måla dit det om ni förstår vad jag menar. Blev bättre på varv nummer två dock.
 
 
Annars så är det en härlig och somrig färg tycker jag.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...