31 oktober 2012

Lilaglittrig tisdag

Halloj alla! Gårdagens smink blev lila. Att jag älskar lila är väl ingen hemlighet, min absoluta favoritfärg.  Lite glitter blev det, tisdagen till ära... vad gör man inte för att piffa upp vardagen lite.
 
Tja så detta var alltså jag igår.
 

 

 
Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Nouba Spicegold nr 119, vit bas med rosa skimmer.
Rörliga delen på locket: först en lila bas som primer och färgförstärkare; Eyeshadow Stick Clubbing från VLD och sedan ett glitterpigment från Taylor Made Minerals; Genie som jag fäst med Mixing Liquid från MUS.
Yttre vrån: och suddat över globlinjen; m/s Flamenco från MUS. Från inre vrån och suddat i övre kanten av Flamenco upp längs med brynbenet; 676 Marshmallow från VLD.
Under ögat: Penna Purple Attraction från MUS med Flamenco ovanpå och lite Marshmallow i  inre vrån.
Eyeliner: Gel Intenza Eyeliner 03 Black Violet från Loreal.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.


 
Bas: Dream Satin Liquid 010 Ivory.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.

 
Läppenna: nr 11 från Gli Amati.
Läppstift: Mauve Fascinant från Yves Rocher.
 


 
 
De va de hele...
 
Trött och seg idag, som alla andra dagar ;-), var och simmade med chefen igår, jag tror vi tävlade i vem som tog i mest... det känns i kroppen idag kan jag säga. Vet inte vem som vann...
 
Hörs senare, sminka lugnt!
 
 



3 kommentarer:

roxcat sa...

Jättefin sminkning! Jag är ju också lite smått galen i lila =)

Anonym sa...

Hej Marina.
Jag tycker att du gör underbara sminkningar,jag har med lila som bästa färg.Jag vill bara höra av mig igen,har inte hafft så mycket tid på sistone av familjära skäl.
Kram.Lena.

marinamake sa...

Roxcat! Ahh, lila är snyggast!

Lena! Välkommen tillbaka, ibland räcker ju inte tiden till, så är det bara. Lila är härligt, min absoluta favvofärg!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...