12 januari 2011

Plommonlila

Jaha, så i morse då... vad åstadkom jag då? Tja, jag fick en skugga häromsistens som gratisprov i en av Nailmails nagelleveranser (tack så mycket!). Den ser väldigt brun/mörkt beige aktig ut i burken, men när man gnuggade den på handen ser man att den skimrar i mycket lila/rosa skimmer. Superläcker! Har funderat vad jag ska kunna tänkas kombinera den med för färg och i morse fick jag ett ryck att jag skulle testa den. Jag tog Flamenco från MUS, men det var inte särskilt lyckat, det blev för nära varandra i färgen så man ser jag knappt skillnaden var den ena slutar och den andra börjar. Jag får testa en annan färg nån annan dag att kombinera den med så får vi se vad det blir av det hela.


Så här blev det i morse iallafall:






Bas för skuggorna: Cover Stick nr 22 från Maybelline.
Highlight: Noubas Spicegold nr 119.
Inre vrån: inget namn eller märke på burken.
Yttre vrån: m/s Flamenco från MUS.
Suddat i skarven mellan highlighten och Flamenco: nr 2 från Barry M.
Under ögat: penna Purple Attraction från MUS med Flamenco ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Mascara: the Falsies från Maybelline.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.



Bas: Wonder finish Make Up foundation från Maybelline (utgången produkt).
Puder: Milk från MUS.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.
Rouge: Gentle från MAC.



Läppenna: Russian Bordeaux från MUS.
Läppstift: Endless Time från MUS.


Det bidde ingen helhetsbild idag.... glömde i hastigeten...
Ha de, ha de!

3 kommentarer:

Andréa sa...

Sv: Haha ja, känner mig nästan gammal jag med!

marinamake sa...

Andrea! Hmm, tja men man blir ju inte äldre än man gör sig, ha ha!

Karin sa...

Snyggt!
Pigmentet kommer från Ninja Minerals, http://ninjaminerals.webs.com/. Kolla där så kanske du hittar namnet. =)

Kaleidoscope Palette - Urban Decay x Kristen Leanne

Min Throwback Thursday look kommer här. Den här looken filmade jag igår och videon är redan uppe idag torsdag. Är på väg till jobbet i skriv...