26 januari 2011

Blått med Coastal Scents

Nytt försök med nya paletten från CS. Blått blev det idag. Jag har lite förkärlek för blått vilket är lustigt för det känns som om det inte var allt för länge sedan som jag ansåg att blått var en riktig kärringfärg, iallafall när det gäller smink. Hmm, har man blivit en kärring då eller??

Näst efter lila och turkost så kommer nog blått på favoritskalan... särskilt mörkare blå, egentligen mörkare blå än den som kommer här nedanför. Men den här duger den med...




Bas för skuggorna: ögonskuggspenna från Coastal Scents, en sån med en färg i varje ände, Saphire Sky. Har använt den ljusa delen.
Highlight: Mac pigment, Quick Frost.
Mitt på locket och i yttre vrån: två olika blå från SMOKEYpalette, CS.
I globlinjen: m/s Tuch från MUS.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face.
Kajal: penna Deep Blue Sea från MUS.
Under ögat: penna Secret Agent med blå skugga ovanpå.
Mascara: the Falsies från Maybelline.




Bas: Dream matte mousse från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 51.



Läppenna: Magenta från MAC, samma som igår jag vet.... lite fantasilöst ;-).
Läppglans: men annat läppglans iallafall... Lippgloss Bay från MUS.



Jag har hållit på och frysa ihjäl idag... fy och usch 10 minus idag igen. Kan jag få lägga in en beställning på våren, med omedelbar leverans, snäääälla! Jag skulle inte ha ett dugg emot en väldigt hastig snösmältning och lite soligare dagar, nu är jag trött på det här!
Men tills dess får ni sminka lugnt!

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Oerhört fint! Visst är Coastal Scents-skuggorna bra!

marinamake sa...

Sminkan! Tack! Jaa de är riktigt bra, kul att ha så många att leka med, nu när jag har tre paletter som dessutom är hela ;-)!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...