25 januari 2011

Coastal Scents

Kommer ni ihåg att jag berättade för er om mina två nya paletter från CS som jag beställde för en par månader sedan. Strax efter att jag fått dem, råkade jag tappa båda två i golvet med en smäll. Jag lättade på locken och smällde sedan igen dem igen, så arg och besviken att jag inte tittade efter igen på flera veckor efteråt, det var bara smulor av alltihopa.

För en par veckor sedan fick jag för mig att jag skulle se efter hur illa det var ställd med mina paletter och öppnade dem ordentligt, det visade sig att den ena hade klarat sig helt och hållet, behövde bara borsta av den lite, men den andra hade några gått sönder, men inte alls så många som jag först befarade. Flera hade lossnat ur asken men gick att sätta tillbaka, så när jag borstade av även den så visade det sig att den var faktiskt hyfsat hel den med.

Men, innan jag insåg det hade jag redan beställt en ny palett, en likadan som den jag trodde var helt smaschad. Så nu får min nästan smaschade palett bo i Småland hos kärleken, så blir det en pryl mindre att släpa på fram och tillbaka.

Vad jag ville komma till med allt detta pladder, var att då var jag ju "tvuuuungen" att beställa lite mera prylar när jag ändå var i farten, så att det lönar sig med frakt och tull och sånt liksom. Bla så blev det ytterligare en palett, Smokeypalette heter den och innehåller inte fullt lika många färger som 88 paletterna, "bara" 36 st. Några andra saker blev det också, ska fota och lägga upp det här alldeles snart.

Mycket gaggande för att komma fram till att det är förstås färger från smokeypaletten jag använt idag.




Bas för skuggorna: Cover Stick från Maybelline.
Samtliga skuggor: från SMOKEYPalette från Coastal Scents, som highlight en ljus matt vaniljig, inre vrån en ljus skimrig rosa, mitt på locket bubbelgumsrosa, yttre vrån svart.
Under ögat: penna från IsaDora 60 Black med en svart skugga ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS samt Gel Liner Platinum från CS. Den silvriga eyelinern blev ju sådär... ser mest konstigt ut, men jag var ju nyfiken att testa den eftersom den också var en av de nya grejorna från CS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: the Falsies från Maybelline.


Bas: Medium Coverage Foundation 204 Ivory.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Goddess från MUS.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.



Läppenna: Magenta från MAC över hela munnen.
Läppstift: 507 från Wet n wild.



Så. Frid och fröjd. Ordningen är återställd, men hela nya fina paletter i skåpet igen ;-)!
Sminka lugnt!



3 kommentarer:

Sminkan sa...

Väldigt snyggt!

Emma P sa...

Vad skönt att det inte bara blev mos kvar. Kan ju va bra att ha lite smink hos din kärlek också:) Väldigt fint smink dessutom.

marinamake sa...

Sminkan! Tack!

Emma P! Ja du, jag hade sån ågren när jag hade dängt dem i golvet, det var verkligen smulor och damm överallt i hela asken, så det var ett under att de inte var så trasiga ändå när det väl kom till kritan. Men nu får den som sagt bo i Småland. Får väl så sakteliga bygga upp ett litet lager där också, så jag slipper släpa. Har redan planterat en necesär med allt man behöver :-) . Tack tack!

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...