24 augusti 2010

Den tredje av mina nya kärlekar

Här kommer den tredje och sista av de skuggor jag beställde nyligen från Barry M. Den blå Midnight. Blev inte nöjd med detta, gillar inte när färgerna flyter ihop till en och samma och man inte kan se skillnaden mellan de tre som jag faktiskt lagt där. Jag var inne på att bara använda Midnight ensam över hela locket, men så tyckte jag att jag gjort så många såna typ av sminkningar att jag kände inte för det. Det hade nog blivit bättre att göra så just idag, men men, nu blev det så här.





Bas för skuggorna: PP Painterly från MAC.
Highlight: Wedding från MAD.
Inre vrån: Pearly Blue från Makeupcosmetics.
Mitt på locket: Moment från Makeupcosmetics.
Under ögat: penna nr 5 Blue Lagoon från VLD med Midnight ovanpå.
Kajal: samma penna.
Eyeliner: Noubas Rainbow Eyeliner nr 17 (blå).
Mascara: Stiletto Volume från Maybelline.



Bas: Super Stay 24h, 021 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: 28 Purple Dream från IsaDora.
Bronser: 02 Warm Glow från The Body Shop och som jag lyckats slå sönder idag, skit också...



Läppenna: Russian från MUS.
Läppstift: 535 Passion Red från Maybelline (utgången ur sortimentet).



Det var det hele.... ytterligare en blå dag.
Ses i morrn!




3 kommentarer:

Ninni sa...

Åh, jag älskar ju blått! Härlig färg! Hyllan bakom dig ser intressant ut, om du vill visa innehållet i den så lovar jag läsa med stort intresse! :-)

Bitte sa...

Ytterligare en snygg blå makeup. Ser klockren ut till tunikan/klänningen (vilket det nu är)!

marinamake sa...

Ninni! Ja men blått är ju härligt eller hur! Ah, hyllan ja, det är mitt sminkskåp, går från golv till tak nästan och är proppat, skulle bli åtskilliga foton att visa innehållet i det, men jag kanske kan fixa nåt nån dag, vi får se vad jag kan ordna.

SminkJante! Tack, jo det är en blus/tunika någonting... och tanken var ju att jag skulle matcha den när jag sminkade mig, jag lyckades uppenbarligen ;-)!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...