01 september 2009

Rescue Beauty Longe - Teal

Jag har ju faktiskt bara visat ett av mina lack jag beställde från RBL, under the Stars tror jag väl att det var. Men jag har ju tre till, och ni har säkert sett dem redan men jag kan inte låta bli att visa ändå!



Detta är Teal, en underbar grönblå nyans, lite obestämbar. Jag gillar den skarpt, så just nu sitter detta både på tånaglarna och fingernaglarna så klart. Har tyvärr gjort märken efter lakanen, trots att det gick flera timmar från det att jag lackat tills dess jag gick och la mig, så blev det märken ändå.... lite segtorkat med andra ord. Har haft ett överlack från Orly.

Och idag på dan, alltså mindre än ett dygn sedan jag lackade så har jag slagit ur en flisa av lacket på högra ringfingernageln, hmmm inge bra. Nu är det ju så att alla, och då menar jag alla, lack sitter högts två dygn på mina naglar hur jag än bär mig åt. Lackar efter konstens alla regler. Så för mig är detta inget jag förvånar mig över. Det är bara när jag har konstgjorda naglar som lacket sitter. Så en flisa ur efter ett knappt dygn på mig är inte nåt som får mig att såga ett nagellack, för då skulle jag bli tvungen att såga allt... tyvärr.




Hur som helst så gillade jag det här, cool färg lättlackat om en lite segtorkat!
Har redan börjat vänta på nästa sändning från Nail Mail, Zoyalacken!

5 kommentarer:

Bitte sa...

Det är likadant för mig, lacket sitter max 2 dagar på min "vanliga" naglar.

Teal är så fint. Jag är glad att jag valde det.

marinamake sa...

SminkJante! Ja men visst är det för trist! Jag fattar inte hur andra bär sig åt som får det att sitta en vecka liksom! Teal är urtjusig!

marinamake sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fru Choklad sa...

Snygg färg. Jag tror det handlar mycket om att hitta rätt bas och överlack för att få det att sitta. Som överlack kör jag alltid med Seche Vites snabbtorkande överlack. Helt oöverträffat ännu så länge. Jag målade naglarna i måndags och de ser i princip fortfarande nylackade ut. Kanske lite vita kanter eftersom jag knappar på tangenter hela dagarna.

marinamake sa...

Fru Choklad! Då måste jag absolut testa den nån gång! Man blir så trött när det inte sitter!

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...