29 augusti 2009

Min första Manly sminkning.

Dags att visa det första jag gjorde med Manlypaletten kanske. Man skulle ju kunna tro att jag skulle drämma till med nåt ordentligt skrikigt, mörkt, extremt färgstarkt med tanke på vad som finns i den där paletten, men så blev det inte. Det blev väl lite lagom kanske, vet inte varför, det bara blev så. Men jag lovar... jag har tre till Manly sminkningar som ligger som utkast och de är betydligt starkare jag lovar!




Svårt att beskriva och sätta namn på det hela, eftersom skuggorna inte har några namn. Och jag är ju inte så där duktigt att jag kan fota och rita pilar på fotot som sen pekar på färgerna i paletten, som en del gör har jag sett... där är mitt tekniska kunnande slut för länge sedan så ni får helt enkelt bara titta ändå.
Jag har för mig att jag använde en vit skuggpenna från Smashbox som underlag för skuggorna. Och sen är den den lila eyelinern från HOT och Telescopic Explosion Mascara från Loreal (riktigt bra faktiskt, ska skriva om den snart). Vit kajal Snow Flake från MUS har jag också använt.




Basen är Mineral Loose Foundation från Maybelline och puder från Face. Kommer inte ihåg vad jag tog för rouge. Bronzing kör jag ju stadigt med... nr 52 Earth Powder från Nouba blev det den här dagen.



Läppenna är en rosa jag har som inte går att se märke eller namn, köpt i USA för typ en miljon år sedan men läppstiftet kommer från MUS, Enjoy.



På det hela taget är jag supernöjd med paletten, mitt största problem på morgnarna är att välja färg ;-)! Har ju gjort några fler sminkningar som sagt, de kommer senare och jag tycker att av det lilla jag har testat verkar de superbra i pigmentering och hur det fäster osv. Några få, särskilt de matta är lite svårt att få någon stuns på, men jag upplever att det ofta kan vara så med matta skuggor oavsett märke. Tja, så jag och så många andra med mig kan inte göra något annat än att rekommendera den här paletten, om du funderar på att köpa, tveka inte!
Min palett kostade 2.98 dollar (!), alltså någonstans runt 25 kr. Det är ju helt sanslöst billigt, dock kostade frakten.. hmm tja nu har jag glömt, tror det var 17 dollar. Så totalt blev det väl ca 150 svenska kronor. Då tycker jag man har fått väldigt mycket kvalité för lite pengar!
De va de hele!
Sminka lugnt!

5 kommentarer:

Sminkan sa...

Ja, visst är Manly helt jävla awsome! Och billiga!
Tycker du var fin!

Bitte sa...

Roligt att se lite ljusaremakeuper på dig. Den här är jättefin.

Emma P sa...

Ursnygg sminkning! och vadå, denna är väl färgglad?:) Härligt att du gillar din manly-palett, jag håller med om att de är grymt bra!

marinamake sa...

Sminkan! Japp, jag är i sminkhimlen! Tack, tack!

SminkJante! Tja omväxling förnöjer, tack!

Emma P! Tack va snällt, jodå ganska färgglad men inte så mörk.... du vet hur jag är med det ;-). Det är verkligen roligt med paletten, känner mig supernöjd!

Angelica sa...

Vart får du tag på paletten? :(

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...