30 augusti 2009

Manly sminkning nr 2

Här kommer en sminkning med Manly som kanske är mera vad man kan förvänta sig av mig, när jag har en ny "leklåda" och allt! Den mörka lila av dessa färger påminner väldigt mycket om Lars Wallins Sharon. Kommer bli en favvo med andra ord!

Jag hade svårt att få den ljusaste i inre vrån att fästa, och jag tycket att det blev väldigt flammigt i verkligheten, men på bilderna ser det ändå hyggligt okej ut tycker jag. Ofta när det är flammigt så är det väl kanske bara en själv som ser, och andra tänker nog inte så mycket på det. Jag bär ju dessutom glasögon, som jag kan gömma mig bakom ;-)!



Pennan under ögat är Purple Stain från Gosh med lite av den mörkaste lila ovanpå. Gel eyeliner black från MUS, och Telescopic Explosion Mascara från Loreal. Svart kajal från Joe Blasco.





Rouge från Nouba, nr 51. Bas som vanligt från Maybelline och puder från Face.




Läppenna från Nouba över hela munnen nr 67 med gloss Casa från MUS ovanpå.





Inte så mycket att orda om... har fler Manlysminkningar på lut! Igårkväll var jag ute och roade mig, gammla tanten... då slog jag till på en lilasvart sotning med lite glitter så den kommer också upp här snart, ska bara hinna få till det med tiden.... det är mycket nu!
Sminka lugnt!

7 kommentarer:

Sminkan sa...

Härlig och kraftfull rosa!

Emma P sa...

Riktigt fint! Och ja, du har rätt, den påminner lite om Sharon:) Tycker dock mer om Sharon, tycker mest om Sharon nästan! Pillade faktsikt lite på en rosa skugga av Wallin, samantha i torsdags, men höll mig från köp:)

CC sa...

Men de blir lite flammiga en del av de där i paletten. Men de flesta är ju ändå bra :)

marinamake sa...

Sminkan! Japp!


Emma P! Japp, Sharon är alltid Sharon, går liksom inte att slå den. Har också kollat in flera av skuggorna från Lars Wallin, men har inte slagit till. De kostar ju en liten slant ändå...Samantha har jag inte riktigt koll på vilken det är... men jag är sugen på den turkosa, så klart ;-)!

CC! Absolut, de flesta verkar bra så det är okej, man kan ju inte få allt ;-)!

Unknown sa...

Det är en given kombination när man har Manly-paletten! Skitsnyggt på dig med den djupa läppfärgen, och med örhängena blir det lite zigenare över dig. Och det är jättesnyggt!

marinamake sa...

Marie! Ha ha jaa eller kan det va min vildvuxna kalufs som ger mig looken kanske hi hi. Zigenare... det var nåt nytt ;-)! Tack för komplimangen!

Emma P sa...

Ja, de är ju faktiskt äckligt dyra! Hade de kostat 115 hade jag haft en gedigen samling, men nu får man tänka sig för lite innan man halar fram plånboken. Samantha är en ganska knallig rosa, mkt fin, men kanske inte direkt unik, och som sagt svindyr:)

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...