26 augusti 2009

Medusa make up

Jag släpar efter med mina inlägg, har gjort två sminkningar med min nya palett från Manly, men har inte fått ut dem här på bloggen ännu. Jag är iallafall hittills nöjd med kvaliten på de skuggorna. Det är min nya lilla "godispåse"!

Här kommer hur som helst nästa sminkning med skuggorna från Medusa. Köpte dem helt random och hade ingen tanke på att de skulle passa ihop. Men jag kunde förstås inte låta bli att använda allihopa när jag skulle testa dem.

Det är sent och jag måste lägga mig, ska springa runt på Formexmässan i Älvsjö hela dan imorgon... fotriktiga skor som gäller alltså (om jag nu kan hitta några såna i min garderob vill säga... jag är en sån där som stolpar runt med minimun 8-9 cm klackar varje dag... minimum).





Jag tror det är första gången ever, som jag är nöjd med eyelinern... min akilleshäl!

Jag orkar ingen ingående beskrivning... skuggorna är samtliga från Medusa jag visade i föregående inlägg. Gult som highlighter, den lila i inre vrån, gröna mitt på locket och den turkosa i yttre vrån. Fotona gör inte alls sminkningen rättvisa, den var en par snäpp mörkare i verkligheten.


Kajal Baltic från MUS. Och mascaran är den där bollmascaran från Loreal, Telescopic Explosion Mascara. Gel eyeliner black från MUS.



Loose Mineral foundation från Maybelline, puder från Face, rouge Goddess från MUS. Bronsing Nouba nr 52.



Läppenna okänd, läppstift nr 110 från gli Amati.




Ful bild.... jag ska ääääntligen klippa mig på måndag, har inte klippt mig på nästan 2,5 månad. Jag som brukar göra det nästan var sjätte vecka. Detta blev lite kort och konsist... men jag måste krypa ner i bingen... Har varit och provsminkat en brud ikväll så jag kom hem sent. Hon gifter sig nästa lördag så då blir det till att gå upp i ottan och ge sig iväg. Efter det ska jag faktiskt till Briobutiken inne på Norrlandsgatan och sitta och göra barnsminkningar en par timmar. Är det någon som känner för att få en katt på nosen...??
Sminka lugnt!

4 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Verkligen snygga färger. Och vad kul att de passade så bra ihop. Höga klackar, ha ha, jag är precis likadan. En del tycker att det borde räcka med att vara 1.81, men icke. Jag äääälskar höga klackar. (Jag hann inte ens knäppa på datorn igår, så svaret på ditt mejl dröjer uppenbarligen, men det kommer.)Kram

Bitte sa...

Vilken fin sminkning.

marinamake sa...

Fru Choklad! Ingen panik, känn ingen press! Jaa klackar jaa.. jag tycker det är modigt av långa tjejer att våga ha klack, så trist är det absolut envisas med platta skor bara för att de är långa. Klackar ger snygg hållning och en helt annan stil tycker jag (förutsatt att du kan gå idem...;-) ).

SminkJante! Tack!

Emma P sa...

Vilken kul sminkning! Verkligen färgglatt:)Oj, så du är en sån tjej:) Jag insåg imorse att jag är motsatsen, nämligen att jag inte hade ett enda par skor med klack som kunde lämpa sig att gå på stan i. Höga klackar ger mig fotvärk, vilket påminner mig om att jag borde gå och få fotvård... Sån var jag inte förr, men nu får jag bara liktornar, så då måste man lyssna på de stackars fossingarna...

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...