07 juli 2009

Specialinlägg till CC MetalBarbie - grön swatch

Fick en fråga från CC Metal Barbie om vilken min bästa gröna skugga är. Den ska vara mörk, skimrig och finnas i Estockolmo... jag dök in i skåpet och grävde fram vad jag har i grönt, iallfall de mörka gröna. Har några till men de är mycket ljusare, sen har vi ju alla gröna som tippar över åt turkoshållet också.





Försökte även knäppa i solen som råkade på att titta fram just då, men det blev alldeles urvattnat...

Det är samma på båda bilderna från vänster till höger:

1. Viva la Diva 610 Dark Green.
2. Make Up Store m/s Zone.
3. MAC löst pigment Teal.
4. Nouba Spicegold nr 35 (lös skugga).




Samtliga skuggor är lagda på en bas av Eyefix från Face, det är därför jag ser så vit ut på handen.

1. Face eye dust Sound (lös skugga alltså...).
2. Make Up Store e/d Amazonas.
3. Make Up Store e/d Mistletoe.
De var väl de mörkaste skuggor jag har i grönt tror jag. Alla är ju inte jättemörka med tog med några ändå, Face skugga till exempel.
Kan inte påstå att jag tycker någon av dessa skiljer sig speciellt mycket i kvalité, de är väl ungefär lika bra allihopa tycker jag. Sen kan man ju gilla lösa skuggor eller inte. De är ju ändå lite svårare att applicera tycker iallafall jag. Viva la Divas skuggor smular ju en del också, även fast pigmenteringen är super och de sitter bra.
Den som har mest drag i sig är nog ändå VLD skugga, så om man vill ha en riktigt mörk som sitter bra så kan jag rekommendera den. Det gör ju inte heller ont att den kostar en femtiolapp!
Hoppas det gav nåt!

6 kommentarer:

Emma P sa...

Alla är jättefina tycker jag! Har själv stått och klämt på Viva la Divas, men avstått då jag har rätt många lika...

marinamake sa...

Emma P! Hmm, tja har du många lika kanske det är onödigt... men annars är det bara att slå till, de är ju praktiskt taget gratis ;-)!

CC sa...

Wiii tack snälla :) Gröna skuggor är ju inte vad jag har mest av direkt haha
VLD är den som bäst passar in på det jag söker!! Så bra att den är billigast också hehe. Den + en grön jag redan har kommer att bli perfekt :)
Temat är f.ö skogs fairy

marinamake sa...

CC! Va kul att du hittade nåt du ville ha! Då ser jag fram emot lite fina bilder så småningom ;-)!

Emma P sa...

Jag har en från MUS som heter Green, den är nog rätt snarlik, och dessutom suveränt bra! och ja, jag har ett helt gänge mörkgröna lösa skuggor med, så jag behöver den knappast. Men den är ju fin för det:)

marinamake sa...

Emma P! Det är STOR skillnad på att behöva och vilja ha ;-)! I min värld är vilja ha större än behöva... ha ha!

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...