16 juli 2009

Devil Dust och Inka

Det blev nästan samma idag som igår... ja ja... ni får hålla till godo ;-)! Hade som vanligt bråttom, för jag låg kvar i sängen så länge som det bara gick. Var såååå trött! Orkade inte fundera speciellt utan bara tog nåt.




När jag sminkat mig klart, drällde jag väl runt en liten stund men sen tog jag kameran och skulle fota och då upptäcker jag att skuggorna creasat ihop sig på direkten... what the.... herregud det hade gått högst en kvart från det jag sminkade mig! Vet inte vad jag gjorde för knas, för primern under har jag använt flera gånger och den har funkat superbra innan. Jaha, jag orkade inte bry mig (hade inte tid att bry mig), satte på mig brillorna och åkte till jobbet.

Bas för skuggorna: First Base från Too Faced. (Guldig).
Highlight: från svarta Viva la Diva paletten, guldig.
I inre vrån och upp runt övre kanten av skuggan i yttre vrån: e/d Inka från MUS.
Yttre vrån upp över brynbenet: e/d Devil Dust från MUS.
Under ögat: penna från MUS, Golden Days.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Kryolan.
Mascara: Define A Lash från Maybelline.
Kajal: Snow Flake från MUS.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation.
Bas: Mineral Loose Powder Foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Bronzing: Earth Powder nr 3 från Nouba.
Rouge: Blush on Bubble nr 122 från Nouba.

På munnen samma som igår, glittrigt läppglans från Nouba. Svårt att fota, blir bara prickar på munnen.


Det var min svettiga dag idag.... jädrars man håller på att döööö på bussen, rena basturesan varje dag. Vi har en AC på jobbet, sitter i taket i ena rummet i butiken, jag brukar gå och ställa mig under den för att svalka av mig en stund, ahhhhh va skönt!
Se you!

10 kommentarer:

Marie sa...

Jättesnyggt bronsat! ;)

marinamake sa...

Marie! ha ha :-)!

Sminkan sa...

Otroligt snyggt! Du passar i de nyanserna! Jag älskar förresten både Inka och Devil Dust, det är riktigt läckra eye dust!

Fru Choklad sa...

Shit nu kommer det låta som jag är kär i dig eller nått, men du är så JÄKLA SNYGG på bilden idag. Du passar super i olika bruna nyanser. Och med luggen så där lite busigt i pannan får du en lekfullt sexig look. Blev du nypt i baken av maken så vet du varför ;)

marinamake sa...

Sminkan! Tack snälla! Jag gillar dem också, snygga färger, bra pigmenterade!

Fru Choklad! Ha ha, du är rolig du! Tack snälla för komplimangen! Hmm tja, jag blev inte nypt i baken idag, varken av maken eller nån annan ;-)!

Emma P sa...

Den här sminkningen är fantastiskt fin, har faktsikt planer på att göra ngt liknande i helgen... Tycker att du är fin i brunt!

marinamake sa...

Emma P! Å kanske man får se en bild då så småningom?! Tack, tack!

Bitte sa...

Supersnyggt. Mustigt!

marinamake sa...

Sminkjante! Tack!

Kerstin sa...

Kanonsnygg sminkning!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...