29 maj 2009

Star Gazer No 135



Det här lacket köpte jag hos Smink & Perukmakaren när jag var där förra veckan. Nu när jag använt det en gång så blev jag fundersam om hon lät mig köpa en tester. Kolla in flaskan... har använt den en gång och den är bara full till tre fjärdedelar ungefär. Det som gör mig mest misstänksam är att de förvarade en av varje färg på en liten hylla och jag gick fram och pekade och sa att jag ville ha just den där, för det fanns liksom inga andra... då säger tjejen, "du kan ta den där", jag hajade till men gjorde som hon sa. Det var defenitivt andra flaskor/färger på hyllan som bara var halvfulla. Jag tog flaskan och betalade och nu när jag använt den en gång kändes den dessuton lite seg och trögmålad... hmm kan det vara möjligt att hon "lurade" mig att köpa en som blivit öppnad och testad ett antal gånger??? Det vill man ju inte tro... jag vet då rakt inte, men konstigt känns det.




Oavsett vilket så är jag helt kär i den här färgen... så himla läcker blå/grön nyans. Jag säger som Sminkan brukar... jag kunde inte sluta stirra på mina naglar när jag hade det här lacket. Höll på att drutta i diket med bilen för jag hade blicken mer på naglarna när jag höll i ratten, än på vägen... hmmm, får nog ta och skärpa mig där lite tror jag ;-)!
Det var en anings svårlackat och som sagt lite segt, å andra sidan satt jag utomhus och det blåste lite, det är ingen bra idé I can tell you! Oavsett så är det segt och lite svårtorkat. Men med lite snabbtorkande överlack så gick det bra till slut ändå.



Fizz Ivy, det var det här lacket du frågade om! Überläcker färg om du frågar mig!

6 kommentarer:

Bitte sa...

Vad snopet om du blivit lurad. Lacket har hursomhelst en underbar färg.

Unknown sa...

Ja, det var något riktigt speciellt med den färgen. Görsnyggt!
Tycker du borde skaffa nagellacksthinner, det är verkligen en bra investering för man kan rädda många nagellack och göra dem lättare att måla med.
Konstigt med föräljning av knappt fulla flaskor... Hm.

Emma P sa...

Färgen är jättevacker, men vad trist med flaskan...

marinamake sa...

Sminkjante! Ja, verkligen. Fattar inte varför jag inte sa nåt när jag var i butiken, men jag tror bara att jag vart så paff så jag kom nog av mig... men jag njuter av den färg som är kvar ändå!

Marie!Oh jag har ju sån där förtunning, Poshe Reviver eller vad den nu heter... står längst in i skåpet nånstans. Kanske borde plocka fram den. Man undrar hur de tänker i butiken...

Emma P! Ja, men jag får njuta av det som är, den var ju inte så dyr så det får väl gå!

CC sa...

Gå tillbaka o klaga!!!

marinamake sa...

CC! Hmm, tja bara det att jag har 1 1/2 timmes resväg enkel resa.... orkar inte...

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...