29 maj 2009

Mera stugsmink ;-)



Här kommer nåt mera jag gjorde när jag var i stugan... som vanligt kommer jag inte ihåg underlag och sånt men skuggorna är

Lucky Silver från Makeupcosmetics i inre vrån och Midnight Platinum från TINte i yttre vrån. Har glömt vilken highlighter jag använde. Penna under ögat Deep Blue Sea från MUS med Midnight Platinum ovanpå. Lucky Silver är den enda skuggan jag äger från Makeupcosmetics, fick den på köpet när jag beställde saker från Tradera. Verkar oerhört bra, så jag får väl ta mig i kragen och kanske göra en beställning därifrån så småningom, men som sagt... just nu går bilen i första hand. Meckkillen har varit här och opererat ut bensinpumpen för att kolla lite närmare på den, och den bytte vi för bara ett år sen. Jag bävar för vad han kommer att säga när han hör av sig...:0
En typisk marinasminkning...


Munnen bestämde jag mig visst för att hoppa över helt... eller så har jag "käkat" upp den kommer inte ihåg!
Nu måste jag nog gå och rycka tag i fredagsmiddan... det får bli kyckling i det här huset. Känner mig trött och har värk i benen (jag får det när jag är trött ibland). Men har haft en skön dag utomhus hela dan. Äldsta dottern har uppträtt i skolans årliga "melodifestival", så vi har stått ute i solen och lyssnat och förundrats över alla modiga barn. Men det kan jag berätta mer om senare... jag återkommer förmodligen senare ikväll!
Tjingeling så länge!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jättesnygga färger! Ser ut som det är många fler än bara två!
Jag misstänker att du matchat med nagellacket, det ser så ut.

Emma P sa...

Suveränt snygg sminkning! Definitivt en riktig Marinamake... Förresten, jag har inte skickat skuggan idag, har inte hunnit, men den kommer...

marinamake sa...

Marie! Näe det är bara två förutom highlightern.. men de har nog blivit lite ihopsuddade så att en tredje nyans uppstått i skarvarna kanske. Försökte faktiskt inte matcha för en gång skull, bara tog nåt utan att bry mig, jag får lära mig att släppa lite på det där när jag sitter ute i busken...;-)

Emma P! Tack! Åå stressa inte med skuggan, det är ingen fara! Ta det när det passar! Den som väntar på nåt gott vet du ;-)!

Sminkan sa...

Vackra nyanser! Jag älskar ju blått!

marinamake sa...

Sminkan! Blått är alltid fint!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...