29 maj 2009

Gårdagens smink

Om jag var en kanariefågel häromdagen, så är var jag nog en påfågel igår...:-)

Träffade en kompis igårkväll efter jobbet, kom hem sent. Var på vippen att jag kom hem alls... jag ni hörde ju talas om busschauffören som lurade mig att kliva på fel buss i onsdags... igårkväll höll jag inte på att komma hem alls. Fick bilskjuts en bit men blev avsläppt vid en hållplats och stod där och inväntade bussen, den var en kvart försenad och jag började misströsta... bussarna går bara en gång i timmen så dags och det här var dessutom näst sista bussen för kvällen som jag väntade på, sen går det inte att ta sig hem till oss med komunala medel.. klockan var halvelva på kvällen. När bussen äntligen kommer (den skulle svänga in vi en sån där lite vändzonsaktig ficka vid sidan av vägen där hållplatsen ligger) så svänger den inte in där jag står och väntar ensam för mig själv... utan är på väg att blåsa förbi mig ute på gatan... jag fick kasta mig mellan två busskurer ut i gatan och veva med armarna för att få den att stanna så att jag fick åka hem... jädrans puckon! Vi har nytt bussbolag som kör för SL och det har varit kaos och såna här händelser oavbrutet sen de tog över. Lite spänning i tillvaron skadar kanske inte... not! Inte den typen av spänning iallafall!

Well well, jag kom hem till slut... jag var ensam på bussen och han körde som en vettvilling, körde in den där kvarten han var försenad plus lite till, jag satt och höll mig i en stolpe för att inte fara som en vante bak i bussen. Hej å hå vad det går! (Det är väääldigt smala krokiga vägar här ute där jag bor kan jag berätta, och skiiitmycket rådjur!).

Hur som helst, här kommer sminket!



Mina naglar har blivit turkosa... ja ni kan ju storyn vid det här laget...;-)
Bas för skuggorna: har jag förträngt vilken det var, men antingen var det eyefix från Face eller Colour Fresco från Loreal (bra minne men kort...).
Highlight: Viva la Divas svarta palett.
Inre vrån: Viva la Divas svarta palett.
Mitt på locket: Shock från TMM.
Yttre vrån: m/s Lovley Linnea från MUS, en av mina absoluta favvoskuggor därifrån.
Under halva ögat från inre vrån mot mitten: penna Lemon Soda från Gosh, yttre halvan penna från IsaDora, 54 Indigo. Lovley Linnea ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS och glittereyeliner Drunk Dial från Too Faced.
Kajal: penna IsaDora Indigo.
Mascara: The Colossal från Maybelline.


Primer: Beauty Base matifying primer från Lumene.
Bas: Wonder Powder Sahara från MUS.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: tjaa, jag har glömt vilket... he he jag haar inget minne.


Läppenna: Longlasting lipliner Bordeaux 43 från Maybelline.
Läppglans: potgloss Sexy från Face.


och här är hon... som är en enda stor minneslucka, hi hi!
och jag släpar efter lite, har fortfarande dagens smink och mina turkosa naglar att lägga upp, och jag har dessutom inte hunnit gjort min tutorial till Sminkans tutorialtävling, det måste jag hinna! Ja, nu orkar jag inte mer idag hur som helst, har en begynnande huvudvärk och är tröttare än tåget (har ni hört den förut?), så jag tror faktiskt jag kryper till kojs. Isåfall är jag snabbare i säng nu fast det är fredag, än vad jag är i veckorna. Kanske just därför?!


Ses i morrn, natti natti!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Gillar hemskt mycket den damiga läppfärgen till de syrliga ögonskuggorna, bra kombo!

Sminkan sa...

Jättevackert!

Emma P sa...

Jättefint smink, du pasar kanon som påfågel med, bättre än som kanariefågel nästan...

Och vilken puckad busschaufför! Usch, jag blir verkligen galen när busschaufförer inte sköter sitt jobb, de kan ju ställa till med så mkt för en... Härom dagen så hade bussen i örebro, där jag inte bor, bara pluggar, en ändrad tur pga vägarbete. Ingen info nånstans, helt plötsligt var jag och min kompis långt utanför centrum. Höll på att koka över av ilska, det är ju himla bra om man får info liksom. Ringde och klagade och det skulle finnas info på alla busshållplatser om detta. Vilket det dock inte gjorde och heller inte gjorde en och en halv veckan senare, mkt dåligt!

marinamake sa...

Marie! Tack!

Sminkan! Tack o tack!

Emma P! Then påfågen it is!

Jaa jag ger inte mycket för kommunala medel just nu... du var iallafall duktig som ringde och klagade, jag är för feg för det... och sitter bara hemma och svär för mig själv. Är urusel på att klaga!

Emma P sa...

Ja, jag var nöjd med mig själv när jag hade gjort det. För det mesta fräser jag också i tysthet, men just då var det bara för mycket, droppen som fick bägaren att rinna över helt klart. Usch, jag hatar verkligen när busschaufförerna inte kör i tid från universitetet, som är den första stationen, och där bussen ofta står nån kvart innan avgång. Tycker att det är så satans respektlöst och ofta är det fråga om minuter om vi ska hinna med tåget, alltså är en busschaufför som tycker att det är okej att köra 5-7 minuter senare en ren katastrof om vi ska hinna. Hu, blir helt förbannad av att prata om det nu med, tur att jag inte behöver åka tåg och buss på ett tag på ett tag...

marinamake sa...

Emma P! Hi hi, du är rolig! Men jag håller helt med dig! Jag åker också ibland från hållplats där bussen utgår ifrån, och ändå blir den försenad, fattar inte tänket liksom! Där jag bor har vi dessutom bara halvtimmestrafik i rusning... då blir man galen om dom strular så att man missar bussen. Nackdelen med att bo på bonnvischan antar jag :-(

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...