01 februari 2009

Kompissminkning

Jag och min kompis Jeanine, hade ju en liten champagneorgie här i fredagskväll, hon sov förståss över... svårt att köra bil hem efter en sån kväll, och jag bor för långt ut på bystan för att ta sig hem kommunalt sent på kvällen. På lördan roade vi oss med att sminka henne lite granna (eller ganska mycket faktiskt...;-) ). Hon är mörk (från Chile) och har underbara egna färger, och hon klarar av att bära av starka färger och mycket färg. Jag gick lös med guldigt och lite glitter...



Eyedust Goldglow från MUS som highlighter
Mitt på locket eyedust 24 carat från MUS
I yttre vrån och upp över globen Golden Lava från TINte
Eyeliner Cake Eyelinger från MUS och Glitter Eyeliner Black Gold från MUS
Kajal från Joe Blasco
Mascara The Colossal från Maybelline




Det blev lite dåliga bilder, liksom kapade... skit bakom spakarna ;-)


Basen har jag blandat själv, fetbaser från min "skolväska". Pudret likaså. Rougen är från MUS, Posh. Munnen; läppenna från IsaDora Cranberry (märks det att jag gillar den? Passar till allt!) och läppstift från MUS Festival. Sen har hon lite glittershimmer lite här och var som inte syns på bild från Nouba, Puff 31 (konstigt namn).
Tja så här blev det... vad tycker ni? Jag tycker hon är en Babe!
Jag kanske återkommer senare idag, med en egen sminkning... Just nu jagar jag mina ungar med piska, för att få dem att städa sina rum, ggrrrrr!
Och medans de städar sätter jag kurs mot kaffebryggen, dag för dagens java!
Vi höres! Kram kram!

9 kommentarer:

Anonym sa...

det där var en riktigt snygg make! :D kram

Anonym sa...

Snygg tjej i snygg sminkning!

Anonym sa...

Hon måste ju ha blivit riktigt nöjd!

marinamake sa...

Merlyn! tackar, tackar...

Ninni! Oh tack, ja hon e en snygging! Dessutom smart...

Gråpyre! Å det hoppas jag att hon blev, men Jeanine är en person som säger vad hon tycker, så hade hon inte blivit nöjd, hade jag fått höra det he he!

Marie sa...

Så snygg eyeliner, snygg läppfärg, och ögonbrynen är jättefina!

marinamake sa...

Marie! Tack, tack!

Anonym sa...

Det blev riktigt snyggt, jag har inte riktigt förstått går du en sminkutbildning nu eller har du gått?

Kikar in här i stort sett varje dag, men är kass på o kommentera, bättring ska ske :)

Hursomhelst var kompissminkninh superfin!!!

marinamake sa...

Sanna! Tack! Jag gick färdigt min utbildning okt -07. Men har gått deras lärarutbildning nu under hösten. Blev tyvärr inget jobb dock.

Jag är ofta inne på din blogg också, i princip varje dag, men är också dålig på att kommentera ;-). Du gör väldigt snygga sminkningar!

Anonym sa...

Det var en otroligt snygg sminkning! Gud va bra den passade dig :)

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...