10 januari 2009

Körslaget och sminket

Jaha, lördagkväll... skulle haft gäster men dom bangade när dom hörde att vi hade magsjuka i huset.... fullt förståeligt, även om vi känner oss helt återställda nu, så säger dom ju att man smittas två till tre dygn efter att man känner sig frisk, så det är helt ok.

Då blir det Körslaget med familjen framför TVn istället. Min man tycker att jag är hysterisk som alltid springer runt med kameran och sitter med datorn i knät nu för tiden.... jag viftar bort det....

Jag kollar in sminket bland alla kördeltagarna i stället och undrar i mitt stilla sinne hur många MUOr det gått åt för att hinna sminka alla dessa människor... började dom i morse eller?? Jag skulle dö för att få vara med och sminka nån liknande tillställning. Vem vet en vacker dag kanske...

Så länge sminkar jag mig själv ;-), jag försökte matcha mina naglar idag, inspirerad av Sminkans turkosa vecka, naglarna är turkos/blå/gröna eller nåt sånt. Har IsaDoras nr 76 Royal Blue (vet inte om den finns längre) och uppepå den har jag lagt en som jag inte vet vad den heter... samma som jag lade över Gussied up Green häromveckan. Den är iallafall otroligt blågrönskimrande men fruktansvärt blaskig i konsistensen, funkar överhuvudtaget inte ensam.








Dåliga bilder jag vet... man ser överhuvudtaget inte det grönskimriga som jag lagt uppepå, i den suddiga bilden kan man ana... det var därför jag valde den bilden trots suddet.



Bilderna blev lite överexponerade... sminket är inte så här ljust i verkligheten.



Som highlighter har jag Microshadow Goal, en väldigt ljusgul/grön med massor av glitter. Varken skuggan eller glittret syns...
På hela locket Microshadow Eclipse och i yttre vrån och upp över globen Microshadow Azur alla från MUS.
Under ögat har jag lagt ögonpenna från IsaDora nr 67 Royal Blue och uppepå det har jag lagt Noubas Spicegold nr 36. Jag försökte mig på att dra ut ögonpennan i en vinge ganska långt ut, men jag är värdelös på att grejja med pennorna och så, så det vart mest bara kladd.
Eyeliner är Cake Eyeliner Black från MUS och sen drog jag en paralell eyeliner i blått från Nouba Rainbow Eyeliner nr 17, drog ut den ihop med pennan , mera kladd.
Mascaran är Viva la Divas On Stage Mascara Electric Blue nr 2. Inte en världsbäst mascara, mest kul för färgen.
Fick för mig att jag skulle testa min High Tech vad den nu heter som jag köpte billigt på beautymässan, som rouge, eftersom jag dissat den helt som bas för skuggor. Tja, den var lite svårapplicerad... lite trög, men när den väl satt på plats så funkar det väl. Vet inte färgen för lappen sitter inte kvar i botten.
Kajalen är nån gammal som jag haft i evigheter, you dont wanna know!



Jag tycker alltid att det är svårt att veta vilken färg man ska ha på munnen vid vissa färger på ögonen. Dagens ögon är en sån färg, vad tar man på munnen? Så jag tog min high tech (MUS) och lade på lite Crystal Lips Virgin (MUS) uppepå. Läppenna är Sarah från Face. Det vart lite blekt, totalt annorlunda än hur High Tech ser ut i burken, men jag matchade kinderna iallafall ;-). Även denna bild blev överexponerad.




Tja, nu är körslaget slut... inlägget är slut... och jag och min äldsta dotter skriker åt varandra för hon vill ha en hund och inte jag, och vi har haft diskussionen typ en million gånger.... aaaaggggghhhh!
Ha en skön lördagkväll alla!
Sminka lugnt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Superläcker sminkning! Det är så kul när nån öser på med glada färger nu mitt i vinetermörkret! jag kommer mig liksom inte för... Nåja, mkt tjusigt på dig iaf! Och jag tycker att läpparna blev väldigt fina till det övriga sminket, det var ett bra val;)

Sminkan sa...

Tycker, som Emma, att läpparna blev bra! Och att det är roligt ed lite färgglädje i vintereländet... Jag ska rocka sommarfärger hela nästa vecka! :D

Fru Choklad sa...

Vilken häftig make! Det märks att folk börjar längta efter våren på nått sätt. Själ sitter jag här med oranga, glittriga naglar eftesom jag vill ha lite ösiga färger nu.
Det här med hunden: Undrar om det inte skulle hjälpa lite om du vecker henne klockan sex nästa lördag och säger - Nu är det dax att gå ut och gå med hunden en halvtimme! Upp och hoppa. Och sedan se till att hon faktiskt GÖR det också, så får vi se hur kul det är. Faktum är ju att det är så det BLIR med en hund i huset. Hjälper inte det kan du ju köra det på repet på söndagen. - Oj då regnar/snöar det! Men serru hunden behöver gå ut i alla fall.
Skulle kunna hjälpa, eller hur!?

marinamake sa...

Emma P! Tack va gullig du är! Tja, jag har städat ut julen och läääängtar efter våren, så vad kan man göra mer än att ta till våriga färger på sminket!

Sminkan! Tack! Heja, mera sommar! Kanske hakar på någon av dagarna!

Fru Choklad! Välkommen tillbaka! Hoppas du haft det skönt. Jaa du, jag längtar ihjäl mig efter våren!! Ha ha ha... det var ju ett jättebra tips att väcka henne på lördag... synd bara att jag också måste upp för att väcka henne ;-) ! Idag har diskussionen övergått från hund till hamster... fast ämnet hund är ständigt på tapeten.

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...