09 januari 2009

Försenad födelsedagssminkning

Så jag lyckades släpa mig in i duschen, guuuu så skönt! Man känner sig friskare bara av det! Tänkte att jag skulle försöka återskapa min födelsedagssminkning . Det var absolut inget särskilt med den, men nu har jag ju pratat om den och jag orkade inte tänka ut nåt nytt. Så på skakiga ben och lite lätt kallsvettig tog jag mig upp på övervåningen där jag har "mitt" badrum med allt sminket.







Bryn: Tri Brow från MUS
Highlighter och i inre vrån: lagd med fuktad skumgummiaplikator MAC-pigmentet Your Ladyship.
I yttre vrån och upp på globen samt under ögat: Golden Lava från TINte, en superläcker kakiguldaktig lös skugga, ibland ser den svartgrön ut med guldskimmer.
Bas för skuggorna är Noubas Touch nr 1.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från MUS, samt parallelt med den glittereyeliner Neon från MUS.
Kajal: Joe Blasco Ultramatte Black.
Mascara: Lumene Blueberry Volume mascara.




Läppenna: Nouba 67 och läppstift från Yves Rocher nr 14 Mauve Fascinant.
Basen är Nouba Stick Foundation nr 24 och Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Rouge: från Maybelline 72 Precious Plum.

Jaha, det här var jag i tisdags på min födelsedag... och ikväll när jag sitter här med bubblande mage och lite kallsvett, ska man va sjuk kan man ju vara det med lite stil... ha ha bara skoja!
Ha det gott så hörs vi!
Sminka lugnt!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marina!
Vad kul att du kikade in:)
Haha, du är allt bra kul du som sminkar dig när du mådde som sämst, men allting ska ju göras med stil, haha:)

Kramar i massor!

Anonym sa...

Usch vad trist med kräksjukan :(
men det blev snygg sminkning, jag brukar också göra sådär när jag är sjuk för att pigga upp mig, att göra sig fin hjälper alltid lite

CrazyNails sa...

Fy och usch! Ursnygg ändå är du, hoppas att du blir bättre snart. Kram

Sminkan sa...

Tjusigt! Det är en riktigt klassisk Marina-look!

Anonym sa...

Jättefint, läppfärgen är ursnygg! Grattis i efterskott!

Anonym sa...

Det syns absolut inte att du är magsjuk, du ser förvånansvärt fräsch ut. Och ibland blir man lite piggare av att sminka sig när man känner sig eländig. Krya på dig!

marinamake sa...

Geraldine! Välkommen hit! Självklart, jag kommer att dö på min post!

CC! Man känner sig helt klart piggare med lite smink, ingen tvekan!

CrazyNails! Nu mår jag bättre, tack!

Sminkan! Tja, det får man väl säga... inge särskilt egentligen.

Linda! Tack snälla du!

Karusell! Ny läsare här? Välkommen hit! Jaa, lite smink piggar alltid upp ;-)

Fru Choklad sa...

Jag har också tillbringat helgen med att vara magsjuk igen! (Har sluppit spy denna gång vilket jag är tacksam för men resten av programmet har jag kört. Du fattar.)
Ett jättestort grattis i efterskott och vilken rar bror med familj du har som fixade med middag. Blev lite rörd när jag lästa att din bror grillat ute för att ge dig lite sommar. Verkligen otroligt omtänksamt.
Maken är som vanligt supersnygg. Du passar helt fantastiskt bra i den här klassiska looken.
PS Nej jag(vi) tröttnar aldrig på din blogg. För mycket snygga sminkningar och härliga inlägg :)

marinamake sa...

Fru Choklad! Åhh va tråkigt att du också åkte på det, magsjuka menar jag... jag körde samma race, bakvägen om du förstår vad jag menar...;-) fruktansvärt illamående! Men nu är det OK! Jaa, min bror (plus fru) är verkligen gullig, jag blev verkligen glad över middagen och all ansträngning dom hade lagt ner. Tack för komplimangen!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...