10 augusti 2020

Blominspiration

Jag har en bukett med blommor från trädgården ståendes på mitt sminkbord. Rosenskära och Malva. De är sååå fina. Rosenskäran slår ut i olika färgställningar, en del har två färger och en del är enfärgade men malvan ser likadan ut. Det var Rosenskäran som jag fick för mig att jag skulle ha som färginspo till sminkningen idag. Jag misslyckades totalt om ni frågar mig. Det gula och rosa blev lite för muddigt ihop så den krispiga rosalila färg som finns på blomman lyckades jag inte få till. Jag kan nog inte heller säga när jag sist använde en helt vit ögonskugga... Inte nåt man använder varje dag. Inte helt bekväm med det. Ser konstigt ut. Men ja ja, det är bara smink. Går att tvätta av :-)



Rosenskära






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Gream White Out från Kvd Vegan Beauty.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sweet Spot från Colourpops Uh Huh Honey Palette.
I globlinjen samt i yttre vrån: Purple Majesty från Morphe Brushes 39S Such A Gem Palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: Rhinestones från Ofra Cosmetics Glitch Palette.
Under ögat: Dandy från Colourpops Uh Huh Honey Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Revolution Makeup.
I globlinjen: Liquid Eyeliner Metallic Gold från Kicks.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Color Drama Intense Velvet Lip Pencil 310 Berry Much från Maybelline.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: 3D Pyramid Egyptian Clay Bronzer från Ofra Cosmetics.
Highlight: Vivid Baked Higlighter Golden Lights från Revolution Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.


 

De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag tycker det blev fint! Har inte sminkat mig så mycket dom senaste dagarna, för varmt.... Får se om jag slänger på lite färg i morgon när jag ska till stan!

marinamake sa...

Tack Lotta! Det är för varmt här också egentligen. Men jag sitter en stund i källaren på eftermiddagen efter att ha slitit i trädgården och/eller sprungit en runda. Tar mina foton och sen tvättar jag av mig allt igen. Korkat egentligen. Men jag tycker ju att det är så roligt att jag kan inte låta bli, ens när det är varmt. För det mesta har jag dåligt samvete för att jag går in och sätter mig när det fortfarande är varmt och soligt ute.

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...