12 augusti 2020

Orange You Glad? - Colourpop

Så fick jag äntligen möjlighet att sätta mig ner i eftermiddags igen. Har inte sminkat mig på två dagar. I förrgår orkade jag helt enkelt inte och igår hade vi besök av gubbens ena son med familj. Bara lite fika så det var inte större ståhej men det blev sent och jag hann inte göra en sminkning. Fick bli mat från pizzerian. Orkade inget annat. 

Och idag.. herrejösses... huuur trött kan man vara... och jag har ju inte ens nått att skylla på. Jag var ute och sprang igår och det var varmt men ändå, ska det verkligen påverka så mycket. Har knappt orka hålla styrfart. Tvingade mig att hålla på ett par timmar i trädgården men det var med en kraftansträngning. Gav upp på eftermiddagen och tog en dusch och sen, min avkoppling i min sminkhörna så klart. 






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet: Zested samt strax under det Rise n Grind från Colourpops Orange You Glad? palette.
I globlinjen samt i yttre vrån: Ya Peel Me? från Orange You Glad? paletten.
I yttre vrån: m/s Kakaw från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: 23 Violet Profound från Yves Rocher.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Mega Glow Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Skin Glazing Privilege från Nabla.
Blush: Mai Tai från Ofra Cosmetics Island Time palette.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.
    


 

Det vore ju synd att säga att jag matchar min t-shirt... ha ha! 

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Så himla läckert! Så härliga färger!
Smink blir det mer sällan i denna värmen. Nu ska jag till stan igen en liten runda i morgon, så jag får sätta på nånting iallafall. Och naglarna målade jag häromdagen! Nåt turkost från Depend, mirror Collection eller vad det var. Hade först tänkt ta en annan färg men det var helt intorkat. Nåja, kul med lite färg iaf!

marinamake sa...

Tack! He he tjaa jag sminkar ju mig trots värmen. Men nu när jag här hemma åker det ju av så fort jag tagit bilderna. Ungarna tycker jag är korkad ha ha. Tur du kan piffa naglarna i allafall! Jag har också lackat naglarna lite ikväll. En nästan vit färg med svagt rosa skimmer i från Essie. Inte så pow-igt precis.

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...