06 maj 2017

Brights - NYX

I morse letade jag fram en liten palett som jag har från NYX. Den har legat i skåpet i flera månader, oanvänd. Det är en liten palett fylld med knalliga färger. Av någon anledning har jag inte kommit mig för att använda den. Någonstans i mitt huvud hade jag fått för mig att den inte skulle vara så bra. Nåja, nu fick jag äntligen för mig att jag skulle testa den. Det var en positiv överaskning! Otroligt pigmenterade och lättjobbade. Den måste jag ju använda mera!

Jobbarlördag... så jag tänkte att man kan lika gärna pigga upp sig med nåt knalligt och lite glitter, man får ju göra så gott det går liksom!




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Övriga skuggor: från NYX Ultimate Shadow Palette Brights.
Eyeliner: Fluidline Sassy Moss från MAC med glitter Diva Star från Mist ovanpå.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.






Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama från MAC.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Cherry från HM.




Två dagar kvar till min lilla Londonresa, i morgonkväll måste jag börja packa lite. Behövs väl inte så mycket för två nätter, men ändå... Ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Friendgiving Palette / Unity Palette - Saints Angels Sinners

Sminket från igår. Jag jobbade från åtta på morgonen till åtta på kvällen, plus stannade kvar efter jobbet för lite pizza och bubbel. Vi had...