02 februari 2017

Cover Shot - Smashbox

Skaffade nyligen en av Cover Shot paletterna från Smashbox; Bold. En urläcker liten palett, 8 knalliga färger. Så klart valde jag den med knalliga färger... you know me.. Otroligt pigmenerade, lättjobbade. Jag är alltid lite skeptisk till matta skuggor eftersom jag upplever att de är svårare att jobba med, inte vill fästa riktigt ibland. Men dessa är fantastiska. 

Ett litet problem dock, som faktiskt gjorde mig rätt så irriterad. Locket håller sig inte uppe när man öppnar asken. Så fort du släpper det stänger det igen sig. Sjukt irriterande. Jag fick rigga upp locket för att jag inte skulle behöva öppna den varje gång jag behövde dutta penslen i en av skuggorna. Stort minus för mig. Men, skuggorna är underbara. 




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Smashbox Cover Shot Bold Eye Palette: 
No Shame längs globlinjen.
Sell Out i inre vrån.
Poolside i yttre vrån.
Eyeliner: gjord av Chromacake Rich Purple från MAC, även använt denna som kajal. I underkant av vingen lite glitter från Urban Decays glitter eyeliner Amp.
Mascara: övre fransraden False Lashes Mascara och undre fransraden Zoom Lash Mascara Plum Reserve båda från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: lip liner nr 2 från Barry M.
Läppstift: Color Riche Freida´s Pure Red från Loreal.


Primer:  Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
 Blush: le Blush Candy Cane Pink från Loreal.



Så i morgon är det äntligen fredag! Har haft en hektisk jobbvecka och morgon måste jag upp vid femrycket igen. Men sen så.. gubben kommer och ungar med. Blir en pizza och ett glas vin i morgonkväll. Skönt!

Natti!

Inga kommentarer:

Flaming Love - Makeup Addiction Cosmetics

Ligger efter här med flera dagars looker. Har kommit hem sent flera kvällar och inte hunnit med. Så nu kommer det här i långa rader. Den för...