05 februari 2017

Brass Gold - MAC

Mitt fredagssmink kommer här. Glitter som vanligt när det är fredag. Ville ju testa mitt senaste glitter som jag köpte när jag besökte MACs Pro Store för ett par veckor sedan.  Ett ganska grovkornigt, tredimensionellt glitter. Tror det fanns i fyra färger. Jag vill egentligen ha ett som fanns i lite mer lilarosa toner, men det var slut. Jag fick dock ett prov med mig, som var stort nog att räcka lääänge. Köpte dock detta. Strävar ibland efter att skaffa färger som är utanför min "comfortzone" eller färger som kanske inte är de jag naturligt väljer. Kan va kul att ha lite såna färger med. Detta är en av dem.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Glitter 3D Brass Gold från MAC fäst med Glitter Glue från Too Faced.
Yttre vrån: Everglades från HM samt en dutt Carbon från MAC.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Big and Curvy Mascara från The Body Shop.
Bryn: Brow Define Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Slimstick nr 401 matt från Make Up Store.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Lock-it Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.
Setting spray: All Nighter Make Up Setting Spray från Urban Decay.




I lördags (igår) skulle jag varit iväg och klippt mig. Jodå, jag och gubben åkte iväg. Glad i hågen över att äntligen få klippa mig, har sett fram emot detta hela veckan, för nu har jag nått gränsen för vad jag tål i långhårighet för länge sedan. Kommer fram och anmäler mig, men tjejen i receptionen kunde inte hitta min bokning. Jag börjar ana oråd och tar fram mobilen för att kolla bokningsbekräftelsen. Fjärde mars,,,,, GAAAHHH! Tyyyypiskt mig. Har bokat fel månad. Piss och skit. Nåja, jag är ledig i morgon måndag också och de hade tid för mig då, så det löser sig. Men guuud vad klantigt. Jag hade tänkt att jag inte skulle ha någonting inbokat  i morgon och bara vara hemma och kunna göra vad som faller mig in. Men men.... jag får vara glad att det gick att lösa. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...