15 januari 2017

Dare - Colourpop Cosmetics

Jag fortsätter med mina skuggor från Colourpops. Här kommer den som nog är min favorit, så klart. den är ju lila... och en überlila dessutom. Äääälskar den här färgen.

Testade även den andra av de två eyeliners jag beställde från Colourpops. Den här är betydligt bättre än den första, som ju var lite torr och svårapplicerad. Den här var mycket bättre, mjuk och följsam. Den första måste ha varit gammal eller nåt.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Super Shock Shadow Dare från Colourpop Cosmeticks samt glitter Volume Million Lashes Top Coat Glitter från Loreal.
Yttre vrån: m/s Endless från Make Up Store.
Under ögat: penna Prunella från MACs Nutcracker collection, med Endless ovanpå.
Eyeliner: Gel liner No Shame från Colourpop Cosmetics.
Mascara: Big and Curvy mascara frånThe Body Shop.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Lock-it Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: från Make Up Revolutions All About Pink.




Läppenna: Black Onyx inget nummer eller namn.
Liphybrid: Purple Haze från House of Beauty.

Detta blev inte så lyckat... läppennan stämmer inte alls överens med läppfärgen. Svår färg på läppgunket, och jag hittade ingen penna som stämde. Trodde den skulle bli bra men det blev den inte... hade inte tid att ändra, så det fick gå ändå.





Har jobbat ikväll, strul i kassan när jag skulle räkna den så jag blev ytterligare sen iväg, har knappt hunnit vara hemma och nu är det dags att lägga sig för att kliva upp jobba tidigt  i morgnbitti igen. Ekorrhjul...

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...