03 januari 2023

The Mattes - Sugar Drizzle

Jaha hörrni, nu har min kamera packat ihop och tackat för sig. Jäkla skit. Har ingen lust att lägga pengar på det nu. Jag knäpper alltid helhetsbilderna med mobilen och ögon/mun bilder med en vanlig kamera. Det är omöjligt att lyckas med ögon/mun bilderna med mobilen. I alla fall lyckas inte jag, vet inte om någon annan vet hur man gör, men jag kan då inte, det blir bara sudd. Så jaa nu blir det bara fejsbilder ett bra tag framöver, vet inte när jag har möjlighet att köpa en kamera. Typiskt. Jag vill ju gärna kunna fota precis som jag alltid gjort. 

Nåja. Jag nämnde häromdagen att jag bara gjorde ett inköp under Black Friday rean. Det var den här paletten, en ni såg häromdagen, the Hypernova Palette samt en highlighter palett Sugar Drizzle. När den här (nedanstående) paletten släpptes tidigare i höstas tänkte jag att den där bara måste jag ju ha. Jag vet inte hur många gånger jag har önskat mig att någon skulle släppa en helt lila palett. Det händer nästan aldrig. Tycket dock att den skulle bli lite dyr om man beställer bara den med frakt tull och allt det där. Så jag har avvaktat. Hade tur att den var med på Black Friday rean och passade på att beställa de andra två sakerna som också var på rea, mer värt frakt och tull då. Så jag är supernöjd. Jag älskar ju lila det jag kan sitta och bara stirra ner i den här paletten. 

Den har ju bara matta skuggor så jag kommer nog för det mesta blanda in någon sort skimmer när jag använder den, för att jag gillar det. 



The Mattes Pressed Pigment Palette från Sugar Drizzle.



Ögon

Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Skuggor från The Mattes Palette
Icing
Hiya Cinth
Amethyst Rain
Purple Dragons
Lavender Ice

Skuggor från Gloss Gods Look For Rainbows Palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: Broken Light.
Under ögat: Spectrum.
Highlight i inre vrån: Love n Stars från Sugar Drizzle's On top of the mountain & beneath the stars Highlighte Palette.
Glitter längs globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Studio från Urban Decay Cosmetics.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.



Everlasting Liquid Lipstick L.U.V från Kvd Beauty.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: Studio Skin 15 Hour Wear Hydrating Foundation Fair från Smashbox.
Puder: Infinity Filter från LH Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Gifted från Kaleidos Makeup.
Blush: Perfect Blush 08 Purple Rose från IsaDora.
Setting spray: Photo Finish Setting Spray.

 


Så lite annorlunda inlägg från mig idag, åtminstone bildmässigt. Kommer som sagt fortsätta så ett tag framöver tyvärr.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Poison Ivy Palette - Milan Rowe

Äntligen är jag ifatt med alla mina sminkningar från de senaste två veckorna. Livet körde ihop sig när jag skaffade ny telefon för två vecko...