01 januari 2023

Masquerade Palette - Island Play

I somras firade Steph, Notyourbasicsteph, att hon haft sin YT kanal i två år. Vi satt där alla i hennes live och hon hade lite små tävlingar då och då under liven. Jag lyckades faktiskt vinna flera saker och bla annat det hon betraktade som första priset. Det var den här paletten ni ser nedan. Det tog ett tag innan jag fick grejorna, som sagt det här var i somras, paketet kom förra veckan. Men, det gör inget... nu är ju grejorna här. 

Det här är ett märke jag aldrig har hört talas om och så klart därmed heller aldrig provat förr. 



The Masquerade Palette från Island Play.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt Aqua Matic I-90 Waterproof  Glide On Eye Shadow från Make Up For Ever.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Mask.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Parade.
Yttre vrån: Fulani.
Under ögat: Rebellion.
Highlight: Star Shine från Sugar Drizzle On top of the mountain & beneath the stars Highlighter palette.
Eyeliner: Cake It! Liner Electrify från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.




Vice Lipstick Pandemonium från Urban Decay.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Longwear Waterproof Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Star Shine från Sugar Drizzle On top of the mountain & beneath the stars Highlighter palette.
Blush: Stay Real Blush Fever Pink från Nivea.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.


Så det var årets första sminkning. Annars har det varit extremt lugnt här hemma idag. Lite trött. Men gubben och jag gick en kort promenad i alla fall. Det var första gången på väääldigt länge som vi gjorde det. Överhuvudtaget var det länge sedan jag var ute och fick lite frisk luft, så det kändes superskönt. 

I morgon väntar jobb igen, ses då!



 

Inga kommentarer:

Poison Ivy Palette - Milan Rowe

Äntligen är jag ifatt med alla mina sminkningar från de senaste två veckorna. Livet körde ihop sig när jag skaffade ny telefon för två vecko...