31 december 2022

Smoke & Mirrors - Gloss Gods

Så här kommer årets sista sminkning och decembers sista röda läpp. Vi sitter här i mysbrallorna och tar det lugnt, mamma, jag och gubben. Ena dottern är också hemma men hon håller sig på sitt rum. Vi har ätit gott, faktiskt trerätters... vet inte när jag fixade det sist. Och sitter nu och väntar på tolvslaget som är om 25 minuter.

Hur som helst, nyårssminkning för mig är silver och svart och mycket glitter. Glitter syns inte på bild, men glitter har jag på...  Det finns ingen svart skugga i den här paletten så jag tog till en singel skugga från MAC som komplement.



Smoke & Mirrors Palette från Gloss Gods.






Bas för skuggorna: That Base! Crease Killer Eyeshadow Base från Gloss Gods.
Skuggor från paletten ovan:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Stepping Stone.
I globlinjen: Smoke Show.
Mitt på ögonlocket: Up In Smoke.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Molten Metal.
Yttre vrån: Carbon från MAC Cosmetics.
Glitter mitt på ögonlocket: från Pixi by Petra Glitter-y Eye Quad BluePearl.
Highlight i inre vrån: Twinkning Dows från Sugar Drizzle's On top of the mountain & beneath the stars Highlighter Palette.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Prickar längs globlinjen samt linje under vingen: Cake It! Liner Success från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Devil från Make Up Store.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock It Setting Powder Translucent från Kvd Beauty.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Frosted AF från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlighter Palette.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! Vi ses nästa år!

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Poison Ivy Palette - Milan Rowe

Äntligen är jag ifatt med alla mina sminkningar från de senaste två veckorna. Livet körde ihop sig när jag skaffade ny telefon för två vecko...