14 januari 2023

Armed & Gorgeous - Morphe x Jaclyn Hill

Tog fram en väldigt gammal palette i morse. Lustiga var att medans jag satt där och sminkade mig samtidigt som jag tittade på en youtube video med en tjej som pratade om att Morphe håller på att gå i konkurs. Hade ingen aaaaning. Nåja ibland är det kul att ta fram gamla grejor och använda dem också och jag har ju en och annan...




The Armed & Gorgeous Palette från Morphe x Jaclyn Hill.








Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Access.
I globlinjen: Secure och Smooth Criminal.
Yttre vrån: Top Secret.
Över rörliga delen av ögonlocket: Gilt Trip.
Under ögat: Coin.
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: Blue Moon från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Moonlit Sky från Sugar Drizzle's On top of the mountain and beneath the stars Highlighter Palette.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Nr 69 från Nouba.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Fix Fluid Foundation NC15 från MAC Cosmetics.
Puder: Infinity Filter från LH Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronze från Physicians Formula.
Highlight: Infinity Highlighter från LH Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Orange Truffle Blush Palette.
Setting spray: Face Mist från Make Up Store.



Trodde inte jag skulle hinna med nåt inlägg ikväll eftersom jag jobbat sent. Men här sitter jag och ugglar. Nu börjar det bli dags för sängen ändå. Är rejält trött. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem...  I morse använde jag e...