28 december 2022

The Smoke & Mirrors Palette - Gloss Gods

Ibland är det bra att man inte vet vad som väntar... Inget allvarligt men jag åkte till jobbet som vanligt i morse börjar 08.50 jobbar till 18. Det gör jag 95 procent av tiden. Så jag kommer till jobbet och hinner vara där en bra stund när jag plötsligt ser i vår tidbok att det står 11-20 på mig. What the f....k! Ibland står det fel i tidboken eftersom de tiderna är manuellt inlagda så jag kollar schemat i appen som jag har i mobilen men joo 11-20. Faaan också... jag har åkt till jobbet två timmar för tidigt! Går ju inte att byta bort ett pass när alla redan är där så det var ju bara till att bita ihop och jobba från 8.50 till 20. Yippie! Behöver jag säga att jag är rejält trött nu. Nåja, jag dealade till mig att få sluta en timme tidigare i morgon och en timme tidigare på fredag så det fick väl gå. 

I alla fall så tog jag fram en ny palett jag nyligen beställde. Beställde två för jag skulle ge bort en till en av tjejerna i vår lilla youtube grupp så en är på väg till USA. Svenskt märke, superfina paletter har de.



The Smoke & Mirrors Palette från Gloss Gods.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Stepping Stone.
I globlinjen: Concrete Rose.
Yttre vrån: Smokey.
Mitt på ögonlocket: Reflection.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Looking Glass.
Highlight i inre vrån: Mega Glow Highlight Palette från technic.
Glitter längs globlinjen samt under vingen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Grind från Urban Decay.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lash Prinsess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: 110 N.Y.C från Viva la Diva.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC Cosmetics.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer. Maxi Matt Face & Body Bronzer Be Brave från Catrice.
Highlight: Mega Glow Highlighter palette från technic.
Blush: Mineralize Blush Gentle från MAC Cosmetics.
Setting spray: Photo Finish Setting Spray från Smashbox.



 

Jag håller på att få rejäla smärtor i högerhandens fingrar, hade problem att växla bilen på vägen hem. Blir det inte bättre under natten får jag stanna hemma i morgon. Har redan messat och förvarnat chefen.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Hith Tide Palette - Colourpop

Gårdagens look. Jag spelade in veckans Throwback Thursday video. Tog fram en av mina paletter från Colourpop. Har en hel hög av dessa 9-pan ...