27 december 2022

Neutral 42 Colour Palette - Beauty Bay

Nä men... jag har köpt en netral palett... Who am I?? Men tja, den här paletten såldes ihop med en lika dan sån här stor i rosa och röda färger (the Berries) och jag tyckte den var ovanligt fin för att vara en neutral palett, finns lite dämpade lila och rosa färger i paletten vilket för mig gör den lite mer användbar. Billiga paletter med fantastisk kvalité, skuggorna liksom blandar sig själva. Så, som omväxling till de juliga looker jag gjort på sistone så kommer här nåt annat.




Neutal 42 Colour Palette från Beauty Bay.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Paw.
I globlinjen: Wine.
Yttre vrån: Jet.
Över rörliga delen av ögonlocket: Locket.
Highlight i inre vrån: Saddle.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Linje under vingen samt prickar längs globlinjen: Cake It! Liner Warmth från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Clay Rubino från Kaleidos Makeup.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: Double Wear Stay In Place Foundation1N2 Ecru från Estèe Lauder.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Maxi Matte Face & Body Bronzer 020 Be Brave från Catrice.
Highlight: Stockholm Midnight Sun från Nomad Cosmetics.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.



Har jobbat idag, julen är ju över. Helt slut blir jag. Sovit skitdåligt och när klockan närmar sig tre fyra på eftermiddan så kan jag knappt gå på mina fötter och ryggen börjar tacka för sig. Och såå trött! Vi får hoppas att jag kan sova inatt... 

Ses imorrn!

Inga kommentarer:

Venus XL Palette - Lime Crime

Så har jag kommit ifatt med mina inlägg och är nu inne på lördagens sminkning. Vi har ju haft besök från Italien i helgen och i går söndag å...