18 december 2022

Emerald Obsessions - Huda Beauty

Så fick jag äntligen lite tid att göra en look. Det är en hel vecka sedan jag sminkade mig. Idag har min mamma äntligen flyttat in 100% i sin nya lägenhet bara ett par minuter med bil från där vi bor. Alla hennes prylar är äntligen på plats. Vi har slitit som attan senaste veckan. Vi har varit i hennes lägenhet hela helgen och hjälpt henne skruva ihop skåp, bokhyllor och andra möbler. Tömt kartonger och kånkat ner saker i hennes förråd. Så nu känns det lite konstigt att hon inte är här, hon har ju varit här i en hel månad. Nåja jag hämtade henne ikväll och hon åt middag med oss sen så skjutsade jag tillbaka henne så det blev en sen look, brukar inte sätta mig och göra det så sent på kvällen. Men jag kunde inte hålla mig. 

Så min rehab grej på Ackis är också slut, så i morgon väntar jobbet igen. Så, tillbaka till vardagen igen. Klockan ringer fem i morgonbitti. Men, jag kan äntligen sitta i min sminkhörna och göra en look varje morgon igen.




Emerald Obsessions från Huda Beauty.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan, inga namn på skuggorna.
Eyeliner: Gel Liner Estrella från Melt Cosmetics.
Glitter på brynbenet: från Pixi by Petra Glitter-y Eye Quad GoldLava.
Mascara: Lash Sensational Sky High Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Clay Dahlia från Kaleidos Makeup.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: från Makeup Revolution SophX Highlighter Palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.



 Så... Vi ses i morrn!

Inga kommentarer:

Poison Ivy Palette - Milan Rowe

Äntligen är jag ifatt med alla mina sminkningar från de senaste två veckorna. Livet körde ihop sig när jag skaffade ny telefon för två vecko...