18 januari 2022

The Baroque Palette - Colourpop

Näemen serru så att ee jag sitter väl härhemma tidig lunchtid ändå... trodde jag skulle till jobbet idag, men det skulle jag visst inte. Vaknade i morse och huvudvärken var visserligen borta, men kände stark känsla av svid i näsan, tjock i halsen, frös som attan, snoret droppade. Tänkte först inte mer på det, för jag känner så kanska ofta, har läst att sjukdomskänsla kan vara en av symtomen när man har reumatiska sjukdomar. Well, nu vet vi ju inte ännu om jag har nåt reumatiskt, ni vet, alla mina smärtor och det, har inte fått någon tid på reaumatologen ännu. Kände av de här symtompen igår också, men tänkte att jag är väl bara hängig med huvudvärken och allt. Men, i morse så kändes allt mycket starkare så jag tänkte att det är väl bäst jag ringer jobbet och kollar om det är ok att jag kommer. För jag tänkte att en alvedon så blir det väl bra. Men nej... jag fick ju så klart inte komma till jobbet. Åkte till apoteket och köpte sån där fempack med självtest för Corona. Tog en, negativt. Fick för mig att jag inte gjort den ordentligt så jag tog ett test till enligt konstens alla regler. Men neej, negativt. Det ska man väl vara glad för, men jag blir så jäkla trött på att alltid känna mig som om jag håller på att bli sjuk, men det är aldrig någonting. De där testerna är ju inte 100% tillförlitliga så jag tänkte att jag bokar väl in mig nere på vårdcentralen, men neej finns inga tider alls. Så jag vet inte vad jag ska göra nu då... 

Hur som helst så hann jag ju återigen göra mig i ordning innan jag insåg att jag skulle bli hemma. 

En av mina nya paletter från Colourpop, inköpt under Black Friday. Var först lite besviken över färgerna, men blev positivt överraskad när jag använde den. Väldigt fina färger, blir snyggt på. De är mycket finare i verkligheten än vad det ser ut på bilderna.




The Baroque Palette - Colourpop






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Bougie.
I globlinjen: Bébé.
Yttre vrån: Stunner.
Över rörliga delen av ögonlocket: Noble.
Under ögat: Stunner samt Etiquette.
Highlight i inre vrån: Frosted AF från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Glitter längs globlinjen: Glitter Liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Kiss Of A Fairy Velvet Lipstick Fig Jam från Oden's Eye.



Primer: Prime and Fine Pore Reining Anti Shine Base Keep Me matte från Catrice.
Bas: All Nighter Waterproof  Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Infinity Filter från LH Cosmetics.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Frosted AF från BH Cosmetics Asprés In Aspen Highlight Palette.
Blush: Oink från Metamorphosis.
Setting Spray: Perfect Finish Face Mist från Kicks.





Tja, så vi får se om jag orkar med en sminkning till idag, för den ovan är redan borttvättad. Mina ögon blir lite rinniga när jag tvättar av allt, så ibland är det svårt att göra en till look. Men tja, jag kan väl inte låta bli nu när jag har chansen. I så fall så ses vi ikväll igen!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...