17 januari 2022

Birthstone Palettes - BH Cosmetics

Gjorde en till look idag. Om ni läste inlägget innan såg ni att jag varit hemma idag. Migrän/huvudvärksattack. Var lite bättre en stund mitt på dan och då passade jag på att filma Palett Bingo video nummer två. Gjorde den första igår. Det finns ju tolv paletter så jag delade upp det i två, använde en skugga från varje palett som jag drog fram med en sån där "random generator" -app. Efter filmningen idag däckade jag och somnade. Har fortfarande huvudvärk nu på kvällen.

Nåja, den här gången fick jag en lite bättre kombination av färger, även om det blev nåt som jag kanske inte skulle satt ihop självmant. Men blev inte riktigt nöjd med själva sminkningen. Den creasade och blev lite fläckig. Inte för att det spelar någon roll. Jag tvättade av den i samma sekund jag var klar och somnade sagt var.



        Garnet - January
Aquamarine - March
Emerald - May
Diamond - April
Sapphire - September
Opal - October






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Positive från Opal.
Yttre vrån: Fearless från Diamond.
Över rörliga delen av ögonlocket: Garnet från Garnet.
Glitter över rörlig delen av ögonlocket: Nice As Pie från Sapphire.
Under ögat: Daydreamer från Aquamarine.
Highlight i inre vrån: Total Package från Emerald.
Eyeliner: Happy Hipo Eyeliner från Metamorphosis.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Color Riche Freida's Pure Red från Loreal.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Pink Heart från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: Flamingo från Sleek.
Setting Spray: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...