29 december 2021

Gal On The Moon Palette - Gloss Gods

Så jag blev hemma idag igen... Sån jävla (ursäkta språket) smärta i höger arm. Liksom från armbågen och upp på muskeln på överarmen närmast armvecket. Svårt att förklara. Kan inte sträcka ut armen ordentligt kan inte böja ihop den ordentligt. Ont som faan, rent ut sagt. Gubben fick klä på mig i morse, för jag kunde inte. Jag vaknade vid sextiden, skulle kolla om jag kunde kliva upp och göra mig i ordning för jobbet... det gick inte. Klev upp och joinade gubben som redan var uppe. Han fick klä på mig och sen satt vi i soffan tills framåt halvnio innan vi åt frukost. Trött som attan. Gick tillbaka till sängen och somnade en liten stund. 

Tänkte att jag skulle göra en sminkning... så mycket nytt som jag vill testa ju. Det var på håret att det gick, för jag kan inte böja armen tillräckligt för att nå med penseln till ögat... Så med stor möda fick jag till en sminkning med en ny palett från Gloss Gods. Svenskt märke som nyligen släppt två stycken helt galet fina paletter. Duochroma, überskimriga galet snygga skuggor. Beställde båda två, så klart. Här kommer den första. Eftersom den inte innehåller några matta skuggor har jag använt Bright Matte Paletten från Beauty Bay också.







Bas för skuggorna: P. Louise Base 0.2.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Bleu från Beauty Bays's Bright Matte Palette.
I globlinjen: Grape Escape från samma palett som ovan.
I yttre vrån: Stormy Night från samma palett som ovan.
Mitt på ögonlocket: Blue Moon från Gloss Gods Gal On The Moon Palette.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Moon Landing från Gal On The Moon paletten.
Under ögat:  Katherine J från Gal On The Moon paletten.
Highlight i inre vrån: Snow Angel från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Soft Matte Lipcream Copenhagen från NYX Cosmetics.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Snow Angel från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Blush: Skin Glazing Adults Only från Nabla Cosmetics.



Så får vi se hur det blir i morgon då. De skriker efter folk på jobbet. Jag är borta, min chef ligger med Covid. Jag lovade komma tillbaka bara min arm är tillräckligt bra. Måste ändå kunna röra mig om jag ska kunna jobba. Jag är schemalagd att jobba på nyårsafton så jag är ju faktiskt hemma hellre imorgon om jag måste, så att jag kan jobba på nyårsafton. Vore inte kul att tvinga in nån att ta mitt pass på självaste nyårsafton. Min chef sa att hon kunde ta mitt pass om det är så att jag måste vara hemma. Men det var innan hon fick Coviden. 

Spännande fortsättning följer.

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...