02 november 2021

Opal for October - BH Cosmetic

Look nummer två idag, inte nöjd alls. Blekt, slarvigt och jag misslyckades med eyelinern. Jag har använt den senaste av BH Cosmetics Birthstone Collection paletterna, Opal för oktober. Har haft den ett tag liggandes men den är hittills den palett som tilltalar mig minst från den här kollektionen. Väldigt pastellig och ingen mörk matt att mörka ner looker med. Kommer för mig att vara en kompletteringspalett till någonting annat. Fina färger jaa, men för ljusa. 

Så i den här looken har jag använt två färger från två av paletterna från samma kollektion. 




Opal for October Palette - BH Cosmetics






Bas för skuggorn: Shadow Insurance från Too Faced.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Positive från Opal paletten.
Över rörliga delen av ögonlocket: Personable från Opal paletten.
Under ögat: Big Heart från Opal paletten.
Highlight i inre vrån: Opal från Opal paletten.
Yttre vrån: Lil' Sexy från Amethyst paletten (februari) samt Organized AF från Sapphire paletten (september).
Eyeliner: Cake It! Liner Passion från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Cloud Lab Lip Clay Sienna från Kaleidos Makeup.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Blush: Älva Flower Blusher Sweet Tulip.



 Nu ska jag ta min trötta kropp och gå och lägga mig. Fryser som fanken. Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...