16 oktober 2021

The Love Tapes Palette - P. Louise

Så här kommer fredagssminket. Jag var så in i h...vete trött. Har sovit så jäkla dåligt hela veckan och har också fått mer och mer problem med axlarna och ena foten sedan jag var och tränade på gymet i onsdags. Tänkte att det skulle gå över, jag är bara otränad. Men innan fredagen var över hade jag så ont i högeraxeln att jag inte kunde röra armen. Ny attack alltså, var ett tag sen sist. Smet hem en halvtimme för tidigt för när det där sätter igång så stegras smärtan och det blir värre för varje kvart som går och till slut kan jag tex inte växla bilen. Så jag var rädd att jag inte skulle hinna hem innan det blossade ut för full kraft. Tog mig hem, med nöd och näppe och sen satt jag här i soffan... orörlig. Det gör sååå jäkla ont. Har också fått ont i ena ankeln, konstigt ont som sakta vandrar upp längs smalbenet. Och i tumleden på vänster tumme, lite röd och uppsvullen. Fattar ingenting.

Hur som helst, i skrivandes stund, lördagförmiddag är det liite bättre i axeln, långt från bra men jag tror att den värsta smärtan håller på att lägga sig. 

Så, tog fram min Love Tapes palett från P. Louise. Har bara använt den en gång. Har köpt en ny stickad rosa väst som jag hade på mig, så jag kände för lite rosaaktigt smink.




The Love Tapes Palette - P. Louise.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Bas för skuggorna: Eye Primer från Anastasia Beverly Hills.
Skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Soul Mate.
I globlinjen: Satisfy.
I yttre vrån: Ego samt även Carbon från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Stardust Jive från Make Up Store.
Glitter längs globlinjen samt under vingen och brynet: Heavy Metal Glitter Eyeliner Studio från Urban Decay.
Highlight i inre vrån: Get Lit från MAC Cosmetics Hyper Real Glow Highlight Palette.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Viva Glam Lipstick Ariana Grande från MAC Cosmetics.



Primer: Photo Finish Smooth & Blur Primer från Smashbox.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Get Lit från MAC Cosmetics Hyper Real Glow Highlight Palette.
Blush: Mineralize Blush Sakura från MAC Cosmetics.
Setting Spray: Photo Finish Setting Spray från Smashbox.



Vi får se om jag får till nån sminkning idag. Behöver filma lite för kanalen också. Och rensa i trädgården, och tvätta och ... och.... 

Inga kommentarer:

Kaleidoscope Palette - Urban Decay x Kristen Leanne

Min Throwback Thursday look kommer här. Den här looken filmade jag igår och videon är redan uppe idag torsdag. Är på väg till jobbet i skriv...