20 oktober 2021

the Haunted Europe Palette - Nomad Cosmetics

Nomad Cosmetics släppte en ny palett alldeles nyligen, jag antar att man kan säga att det är deras Halloween palett. Haunted Europe Palette. Såå jäkla cool. Bilderna nedan visar hur den ser ut när man vickar på den, sån där holografisk bild som ändrar sig när man rör på paletten. Färgschemat är lite mörkare, grungey. Love it!

Egentligen hade jag tänkt vänta lite med att använda den här paletten eftersom jag har lite planer för den till min YT kanal. Men det verkar dra ut på tiden så till slut kunde jag inte hålla mig. Så i morse testade jag den för första gången. Tyvärr så har jag haft en av mina "gråtdagar" igen. Tårarna bara rinner och rinner. Såå jäkla irriterande. Hann inte mer än bli klar med sminkningen så började det rinna i yttre vrån. Sminket borta på en stor fläck inom loppet av ett par minuter. Jag har försökt så gott jag kan att redigera bort luckan men jag är dålig på sånt så det är ju inte så snyggt gjort som ni säkert ser.





The Haunted Europe Palette - Nomad Cosmetics.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Spandau Citadel.
I globlinjen: Bran Castle.
Yttre vrån: Black Forest.
Över rörliga delen av ögonlocket: Hoia Baciu Forest.
Highlight i inre vrån: Skin Glazing Privilege från Nabla Cosmetics.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face Stockholm.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Vivid Lip Paint Peppermint Cocoa från Give Me Glow Cosmetics.





Primer: Prep+Prime Natural Radiance Primer från MAC Cosmetics.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Skin Glazing Privilege från Nabla.
Blush: Sweet Cheeks Matte Bang Bang från NYX Cosmetics.



 I morgon väntar ledig dag, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...