29 oktober 2021

Rose Decadence - Pat McGrath

Gårdagens smink. Kom hem sent och då blir det som vanligt inget inlägg här. Hinner inte, duscha äta sova. Jag tog äntligen fram en av mina två paletter från Pat McGrath. Den här och den andra jag köpte har legat i min låda ända sedan tidigt i våras. Den andra har jag reda gjort en look med som jag dessutom lagt upp på min You Tube kanal. Men den här är första gången jag använder. Vet inte varför de har blivit liggandes. Tja den andra tror jag för att den är väldig neutral, brun i färgerna. Kändes inte lockande när det är vår och sommar. Jag har också hela tiden haft annat som känts mera frestande när det kommer till färgerna. 

Jag har velat testa Pat McGrath länge. Alla och några till tjatar ständigt om hur bra och fantastiska hennes skuggor är. Dyra som attan. Jag beställde bara för att det var en bra rea på sidan. Den andra, bruna paletten jag beställde var inte ens den jag i första hand skulle valt, men den var på rea (och nedanstående också) och de jag annars skulle valt var inte det. Men de är så dyra att jag betalar inte det priset bara för att testa om jag gillar dem. Se det fick bli en palett som inte vore mitt förstahandsval om det inte vore för rean. De är fantastiska! Men jag kommer aldrig att betala full pris för någon av hennes paletter hur bra  de än är... för en större palett än den nedan, 10 skuggor får man betala 1.350... japp. Helt galet. Så ni fattar, man chansar inte.




Rose Decadence - Pat McGrath






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan. 
Längs brynbenet ovan globlinjen: Peach Dusk.
I globlinjen samt yttre vrån: Hedonistic Rose samt lite Carbon från MAC i yttre vrån.
Över rörliga delen av ögonlocket: Fuchsia Flame samt glitter från Pixie Beauty Glitter-y Eye Quad RoseBronze.
Under ögat: Scandalous och Golden Honey.
Highlight i inre vrån: Frostbite från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever.
Mascara: Bambi Oversized  Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: över hela läppen The Lip Pencil 504 från 3Ina.
Läppglans: Lucid Lip Hypnotize från Kaleidos.



Primer: Prep+Prime Natural Radiance Primer från MAC Cosmetics.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcealin från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Frostbite från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Blush: från BH Cosmetics Chocolate Marshmallow Blush Palette.



Så jäkla trött ikväll, fredag. Jobbig vecka. Sminket från idag får komma i morgon. För nu är det grusigt. Ledig helg väntar så det är skönt. Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...