31 oktober 2021

Bright Matte Palette - Beauty Bay

Så fick jag väl ihop någon sorts halloweenlook den här helgen till slut. I går var jag såå jäkla trött och och slut så jag orkade inte. Har haft lite mera energi idag. Var till gymet på förmiddagen och körde ett pass. Har kommit av mig lite med det ända sedan jag hade den där smärtattacken i axeln för tre veckor sedan. Måste försöka komma igång igen. Kom tillbaka och tog tag i en kratta och krattade större delen av tomten och kånkade iväg alltihopa ut i skogen. Min mellandotter hjälpte mig lite så det gick lite fortare. Tja sen var jag slut som människa. Har ont överallt i hela kroppen. 

Hur som helst, så tog jag en het dusch och sen satte jag mig i min lilla hörna i källaren. Hade köpt sån där konfettiliknande, plastiga dekorgrejor som du kan använda till exempelt att strössla över ett dukat bord eller liknande. Den innehöll lite varierande grejor, prickar, stjärnor, spindlar och pumpor typ. Hade velat få tag i fladdermöss men kunde inte hitta några. Så det fick bli pumpa och en spindel. Limmade fast dem med ögonfranslim sminkade över dem och sen tog jag bort dem. Blev bättre än vad jag hade trott att det skulle bli.



The Bright Matte Palette från Beauty Bay samt Prism Eyeshadow nr 48 från Fifty/Fifty Makeup.








Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Skuggor från the Bright Matte Palette:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Heat Wave.
I globlinjen: Drama Queen.
Yttre vrån samt under ögat: Illicit.
Över rörliga delen av ögonlocket: Prism Eyeshadow nr 48 från Fifty/Fifty makeup.
Under ögat: Prism Eyeshadow nr 6 från Fifty/Fifty makeup.
Highlight i inre vrån: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Eyeliner: Cake Eyeliner Lilac från Make Up Store.
Lösögonfransar: Wispies från Aredell.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Beauty med Prism Eyeshadow nr 6 ovanpå.




Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Divine Highlighter från VE Cosmetics.
Blush: Sweet Cheeks Matte Boom & Bloom från NYX Cosmetics.




Jag och gubben tog en bastu efter middagen... tänkte jag kunde mjuka upp min stela kropp i värmen. Men det är väl bara inbillning. Jag har ont överallt och är lika stel nu som innan bastun. Men det var skönt att sitta där i värmen en stund. 

Så nu väntar jobbvecka... Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...