14 september 2021

Peridot for August - BH Cosmetics

Ännu en look med Augusti paletten från BH Cosmetics Birthstone Collection; Peridot. Väldigt fin och höstig palett.  Andra försöket med den här paletten. Så klart är inte kombinationerna oändliga i en sån här liten palett, men ett antal looker kan man ju få till om man vill. Jag har ju september paletten som ligger och väntar också, den har en färgskalan som är helt up my alley. Kommer nog använda den i morgon.




Peridot for August - BH Cosmetics.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Outgoing.
I globlinjen: Independent och Brave.
Yttre vrån: Brave.
Mitt på ögonlocket: Enthusiastic.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Peridot.
Under ögat: Brave och Peridot.
Glitter i inre vrån: Spirited.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Strength & Length från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Millebaci Long Lasting Liquid Color nr 5 från Nouba.



Primer: Photo Finish Smooth & Blur Primer från Smashbox.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Perfect Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos.
Blush: från BH Cosmetics Chocolate Marshmallow Truffle Palette.



 Annars så, kan ni ju få gissa om jag har träningsvärk idag... var ju och gymmade igår... mina lårmuskler känns som om de är för korta, min axel gör skitont och det vet jag ju faktiskt inte om det är så bra, samma smärta som jag har dragits med länge nu, den kommer och går, men nu har jag ju framkallat smärtan igenom att göra övningar för axlarna. Vet inte om det är bra eller dåligt. Har ju ingen aning om varför jag har ont i axeln, vad det beror på liksom. Nåja, i morgon är det dags igen... vi får se hur det går. Jag var då heeelt slut i morse, sovit som en gris och hörde inte ens att klockan ringde. Den hade ringt en kvart innan jag reagerade... jag som vaknar om någon släpper en knappnål. Jag är helt säker på att det var för att jag var så slut efter mitt gymmande... så det är väl bra på ett sätt, men jag har varit så trött idag att nu känner jag migränhuvudvärken komma krypande... har liksom tvingat mig igenom dagen när jag egentligen bara vill lägga mig ner, då får jag huvudvärk till slut. Så, nu ska jag gå och krypa till kojs.

Natti!

Inga kommentarer:

Fêtes de Provence Palette - Nomad Cosmetics

Jobbardag idag, trots röd dag. Jag tog fram en av mina paletter från Nomad Cosmetics. Jobbade stängning så kom hem sent. I morgon ska jag fa...