28 juli 2021

The Worldie Palette - P. Louise

Ännu en look med the Worldie Palette. Blev väl inte helt nöjd, men det var inte palettens fel, det är jag som ger mig in på saker jag egentligen inte är tillräckligt duktig på. Oh well, jag försökte i alla fall. 




The Worldie Palette - P. Louise






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Skuggor från the Worldie Palette:
Worldie
Sky High
San Fransisco
Jadore Paris
When In Rome
I inre vrån: Prism Shadow nr 35 från 50/50 Makeup.
Highlight i inre vrån: Divine Highlighter från VE Cosmetics.
Eyeliner samt prickar längs globlinjen: Cake It! Liner Elevate från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anasasia Beverly Hills.




Vivid Lip Paint Christmas Red från Give Me Glow Cosmetics.



Primer: Prime Time från bareMinerals.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Loose Powder Shaker Porcealin från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: BeautyAct Sunkissed Baked Bronzer QuickFix från Kicks.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Cherry Truffle palette.
Highlight: Divine Highlight från VE Cosmetics.



Äntligen kom det lite regn idag. Lite lättare luft, lättare att andas. I går var helt fruktansvärt, varmt kvalmigt och totalt ingen syre i luften. Jag bestämde mig för att gå en motionsrunda trots att jag insåg att jag skulle hamna i regnet. Det var mest dugg när jag gav mig iväg men innan jag var hemma var regnet lite större och jag var blöt ända in på bara skinnet. Det gjorde inget, kändes så skönt att röra på sig och få lite syre i lungorna. Tja sen blev det inte så mycket mer gjort idag, jag fastnade i källaren som vanligt. Gubben håller på att förbereda för att vi ska byta värmesystem i huset. Han har gjutit en liten platta precis intill husväggen på baksidan av huset där det ska stå en luft/vattenvärmepump. Och idag slungade vi får första skörd av honumg för sommaren. Blir nog åtminstone en slungning till tror jag. Fem kupor har vi nu förtiden. Började med en för två somrar sedan, så det tar sig. 

Nya äventyr i morgon, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...