29 juni 2021

Make Up Geek

Ytterligare en sminkning från igår, kom hem från jobbet, stack ut och sprang och sen satte jag mig ner. Jag har en hel hög med singelskuggor från Make Up Geek. Har haft dem länge, flera år. Köpte samtidigt som dem såna där tomma magnetiska paletter som man sätter dom i. Så en palett med skimmer/duochroma och en med matta. De är fantastiska skuggor men blir aldrig använda. Så jag tänkte att nu var det väl ändå dags.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fuji.
I globlinjen: Dragonfly.
Yttre vrån: Time Travel.
Mitt på ögonlocket: Center Stage.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Pegasus.
Highlight i inre vrån: Lemon Drop.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision från Loreal samt under vingen Vivid Brights Eyeliner Vivid Halo från NYX Cosmetics (så ihoptorkad att den knappt går att använda, blev klumpig linje).
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Intense Matte Gloss 513 Zip It Rouge från Loreal.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Colours Nature Duo Poudre Soleil 01 Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Blush: Stay Real Blush Fever Pink 06 från Nivea.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



 

Annars så, i skrivandes stund, är jag hemma från jobbet. Jäkla skit! Ny attack i handen. Eller snarare så är det armen, liksom strax ovanför handleden så har jag en liten svullen bulle som gör så ont att jag har svårt att röra handen. Annars så brukar det vara i själva handen och fingrarna, men nu hittar vi på ett nytt ställe. Nåja det brukar gå över på ett dygn eller två. Så jag kanske kan gå till jobbet redan i morgon, vi får se.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...