14 april 2021

Sweet Shoppe Orange Sorbet Palette - BH Cosmetics

När jag ändå beställde mina två "birthstone"- paletter från BH Cosmetics passade jag på att även beställa nedanstående palett. Jag har ju för ett tag sedan skaffat fyra av dessa Sweet Shoppe paletter. Detta är Orange Sorbet och nu fattas bara den sista som går i nude-iga bruna toner. Kommer att skaffa den med så småningom. De är helt fantastiskt bra dessa paletter, billiga och fantastiska kvalité på skuggorna med tanke på priset. Det enda jag inte är helt förtjust i är att den saknar en riktigt mörk matt skugga. Vill ju gärna ha något mörkare i yttre vråna. En av de andra fyra jag har från samma serie saknar också en riktigt mörk, tror att det är the Cotton Candy paletten, så jag kompletterar med nåt mörkt. I dagens sminkning blev det en mörkt brun från Make Up Store. Och det är väl helt okej att göra det... man kan inte få allt som man vill.



The Sweet Shoppe Orange Sorbet Palette från BH Cosmetics.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Skuggor från the Sweet Shoppe Orange Sorbet Palette från BH Cosmetics.
Tangerine
Extra Toppings
Yum
Tangy
Chocolate Drizzle
Har också använt:
m/s Kakaw från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Pure Color Envy 370 Carnal från Estée Lauder.



Primer: Primed & Peachy Cooling Matte Skin Perfecting Primer från Too Faced.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelaine 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Mary-Lou Manizer från the Balm.
Blush: Mai Tai från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



Annars så har det varit ytterligare en stillsam och orkeslös dag. Vi var ute, för det var ju ändå hyggligt väder. Men orkade inte göra så mycket. Hade köpt några penseer som jag planterade i krukor och placerade ut på lite olika ställen i trädgården. Det är ju inte så mycket annat som börjat blomma ännu, så lite färg vill man ju ha. Tja det var väl det, sen så var jag tröööött. Jag trodde ju att jag skulle till doktorn idag, men det visade sig vara imorgon. Vet ju inte varför jag ska dit, var ju där i förrgår men kom på sen att det kanske har med blodtrycket att göra eftersom det var alldeles för högt. Fick också en kallelse med posten att jag ska dit senare i april och få en sån där apparat som tar 24-timmars blodtryck. Men tja, vi får se i morgon vad det nu är han ska kolla igen.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...