01 april 2021

Skärtorsdag med Made by Mitchell Head In The Clouds Palette

Jaha hörrni, idag fick vi besked om våra coronatest jag och dottern. Jag har det inte, men dottern har det. Jädra skit. Nu sitter vi här i karantän allihopa. Fick ringa till gubben på jobbet och han åkte hem på direkten. Så ja, en vecka i allafall måste vi vara hemma. Så det var den påsken det... vi får fira för oss själva. Min bror med familj skulle ha kommit en stund på påskafton, men det fick vi ju strunta i. 

Tja så nu är jag hemma till någon gång i nästa vecka då. Mycket smink hoppas jag hinna då. Inget ont som inte har nåt gott med sig. 

Jag var uppe hyggligt tidigt i morse, vaknade och kunde inte somna om. Åt frukost och sen tänkte jag att det var väl hög tid att försöka åstadkomma någon sorts påskaktig sminkning. Med påskaktig menar jag färger som för mig är påskiga. Lila, gult, ljusgrönt, rosa, orange...

Head In The Clouds paletten från Made By Mitchell var ju perfekt till detta.



Head In The Clouds Palette - Made By Mitchell.






Bas för skuggorna: Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från Head In The Clouds paletten.
Cockpit
Banana Skies
Bora Blue
Better Days
Soda Skies
Purps & Caicos
Lucid
Golden Hour
Prickar längs globlinjen: White Liquid Liner från NYX Cosmetics.
Highlight i inre vrån: Space Age Highighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Fluidliner Blacktrack från MAC med glitter Diva Star från Mist Stockholm ovanpå.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Suede Cream Lipstick Sway från NYX Cosmetics.
Inte min typ av färg alls... lila jaa, men den är alldeles för ljus. Ser ut som om man dött och håller på att kallna...


Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP (billigt puder jag hittat på Dollarstore, typ 10 kr, var faktiskt riktigt bra, påminner om min favorit HD pudret från Catrice).
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Blush: Illuminating Blush Poppy Pink från Kicks (utgången produkt).
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 Hoppas ni har en fin skärtorsdag alla! 

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...