15 april 2021

Comment - Depend Cosmetics

Nagellack igen... Who am I?? 

Kände för en, enligt mig, riktigt vårig färg. Så ett lack från Depend som släppts i en vårkollektion för nåt år sedan. Förra året, eller året innan det, kommer inte ihåg. Såå fin lila färg. 

Mina naglar är total disaster och har ju varit länge nu. För en dryg månad sedan köpte jag kollagenpulver från Apotea efter att ha sett min chefs naglar som plötsligt blivit långa och fina . Hon berättade att hon testat det där pulvret. Sagt och gjort, jag är ju tvungen att testa. Har inte märkt nån större skillnad ännu, men jag tänker att det tar ju längre än en månad för en nagel att växa ut helt och fullt, så jag gnetar på. 

På Apoteas sida står det att pulvret har neutral smak och lukt och kan blandas med valfri dryck. My ass... det är såå jäkla äckligt att jag har fått börja värsta proceduren för att få i mig det. Det kommer ju från kor (vill inte veta vilken del) och det smakar helt vidrigt ungefär som det luktar i en ladugård, det smakar som en ko luktar. Jag blandar i ett glas med riktigt kallt vatten, för om det är ljummet blir det ännu äckligare. Svepter det medans jag håller andan, får sedan fort hålla för näsan för att kunna andas ut och snabbt slänga i mig två skedar med min fil och müsli som jag alltid äter till frukost medans jag fortfarande håller för näsan. Efter det kan man liksom andas ut... ha ha, vad gör man inte för att få fina naglar. Vi får se om det funkar.






 

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...