23 mars 2021

VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics.

En palett från ett av alla indiebrands som jag hittat efter att ha börjat titta mer på youtube. En ny värld öppnade sig för mig när jag upptäckte det. Finns så otroligt många fina små företag som säljer fantastiskt fina grejor, bra kvalité osv. Har mer och mer börjat uppskatta det än alla dessa stora kommersiella märken. Så klar finns det mycket där med, men så mycket roligare att hitta små okända märken. Som den här nedan. Arttitude Cosmetics VIP Palette, och eyelinern jag använt idag är också därifrån. Kom förpackat helt fantastiskt, med små handskrivna meddelande från ägaren, en liten godis, rosett runt paletten osv. Så gulligt att man dör.



Arttitude Cosmetics VIP Exclusive Palette.


Sämsta "wonkey" eyelinern ever... jag börjar bli alldeles för rynkig för det här, omöjligt att få till en snygg vinge. Men jag kan inte låta bli att göra dem ändå... Ny typ av eyeliner dessutom, måste vänja mig hur man använder den. Hård kaka i en liten burk, tillsätt några droppar vatten och rör runt med penslen. Lite kladdigare än man är van. Så, övning alltså.





Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Samtliga skuggor från Artitude Cosmetics VIP Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Famous.
I globlinjen: Ceo.
Över rörliga delen av ögonlocket: Mogul.
Yttre vrån: Executive.
Under ögat mot inre vrån: Queen.
Highlight i inre vrån: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Eyeliner: Water Activated Liner Desire från Artitude Cosmetics.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Everlasting liquid lipstick Exorcism från Kvd Beauty.



Primer: SOS Primer från Clarins.
Bas: BeautyAct Luminous Foundation 04N från Kicks.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Skin Glazing Privilege från Nars.
Blush: Bellini från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...