30 mars 2021

Feet On The Ground Palette - Made By Mitchell

Så jag har haft en extremt vaken natt. Nämnde ju i gårdagens inlägg att jag börjat få problem med handen igen, började värka och det gör ont när jag rör på fingrarna. Till slut kände jag att jag höll på att svimma där jag satt och var tvungen att skynda mig att flytta från fåtöljen till soffan, ryggläge. Och där låg jag, i säkert en halvtimme timme och bara kved och vaggade fram och tillbaka. Alltså smärtan i handen... föder hellre en unge till. Jag övervägde starkt att väcka gubben, som hade gått och lagt sig, och säga att vi måste åka till akuten. Men till slut så lugnade den värsta attacken ner sig och jag gick och la mig på riktigt... i källaren. Där låg jag och vred och vände och försökte hitta ett sätt som var bekvämt att ligga på, handen värker hur man än gör, ingen avslappning. Jag var vaken i stort sett hela natten...

Men innan det var jag och tog ett coronatest på förmiddagen. Tror inte det kommer vara nåt, men nu är det gjort ändå, på chefens önskemål.

Har inte kunnat göra så mycket idag pga handen, min äldsta fick köra mig ner till vårdcentralen för jag kan inte växla eller få ur handbromsen. Har ni testat att borsta tänderna med fel hand... Eller torka sig i rumpan för den delen. Det känns som om det är någon annan som gör det ha ha.

Nåja nog om detta, jag lyckades i allafall göra en sminkning till slut. Det går att hålla i penseln med lite vilja och bita ihop. Och vill, det vill jag ju.

Fick bli en till look med Feet On The Ground Paletten igen.



Feet On The Ground från Made By Mitchell.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt Glitter Glue från Too Faced.
Samtliga skuggor från Feet On The Ground paletten.
Under brynet: Salt Bae.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Bittersweet och Earth Child.
Yttre vrån: A Mood.
Över rörliga delen av ögonlocket: Angelina.
Under ögat mot inre vrån: Grass.
Glitter längs globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Iridescent från W7.
Highlight i inre vrån: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Läppstift: Viva Glam Ariana Grande från MAC.



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Bareskin Pure Brightening  Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Spectra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Sin från Nars.



 

Nu är jag rejält grusig under ögonlocken. Så nu får vi se hur det går med sömnen i natt. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...