20 februari 2021

The Saint & Sinner Palette - Kat von D

The Saint & Sinner Palette från Kat Von D Beauty. Numera är märket Kvd Vegan Beauty. Kat von D är inte inkopplad längre. Har haft den här paletten i åtminstone fem år kanske. Jag bevakade den stenhårt för att komma över den. När den skulle komma in på Sephora hängde jag på låset samma morgon, offrade en ledig sovmorgon och satt mig och åkte in till Uppsala på en ledig dag för att komma över den. Den var så hype:ad och jag var rädd att den skulle sälja slut. I slutänden reade de ut de sista exen och jag hade lätt kunnat vänta och fått den billigare... men ja ja. Jag var så lycklig när jag äkte hem med den i en Sephorapåse. Har jag använt den? Två, tre gånger kanske... Har väldigt svårt att få ihop en look med denna. Varje gång jag tittar på den får jag stillestånd i huvudet. Inte inspirerande. 

Hur som helst så bestämde jag mig för att använda den. Som sagt, har inte använt den på lääänge. 





The Saint & Sinner Palette - Kat von D Beauty.







Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från Kat Von D Beauty (numera Kvd Vegan Beauty) Saint & Sinner Palette.
Devil
Rosary
Exorcism
Cathedral
Heaven
Sabbath
Highlight i inre vrån: Beyond Powder Highlighter OMG Burst från Illamasqua.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Fransar: Lash Enhancers A16 från Hello Dame London.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Läppstift: nr 69 från Nouba.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlighter: Beyond Powder Highighter OMG BURST från Illamasqua.
Blush: Blushon Bubble nr 122 från Nouba.




Vi har inte gjort många knop härhemma idag. Trötta och slitna efter veckan. Huvudvärk som vanligt. Hur som helst så åkte vi in till Sala och försökte hitta lite prylar som vi vill ha i basturummet. Hittade två ljusstakar till 70% så det var ju perfekt. Blev i princip gratis. Och så lite mat så klart. Annars så har vi bara gjort typ ingenting, så en sminkning blev det ju. Middag och bastu efter det, så skönt!

Inga kommentarer:

The Alien Palette - Jeffree Star Cosmetrics

Så, här kommer look nummer två idag. Jag använde en palett från Jeffree Star Cosmetics, kontroversiellt märke, man pratar inte om att man ha...