24 februari 2021

The Blush Tribe och Myali Beauty

Okej, så jag ville använda ytterligare ett av de sex pigmenten som ingick i The Rustic Garden Pigments setet jag beställde, åtta stycken pigment är det. Sen slutade det med att jag blev supermissnöjd med looken. Det har inte med varken pigmentet jag använde eller själva ögonskuggorna heller, det är inget som helst fel på dem. Det var bara jag som försökte göra ett cut crease över hela ögonlocket istället för bara halva som jag normalt gör. Ingen bra idé att testa göra saker som man inte är van vid, när man är på väg till jobbet på morgonen. Finns ju ingen tid till att börja om från början när man märker att det börjar barka åt pipsvängen.

Nåja, nu gick det som det gick, jag gillar inte resultatet alls. Så jag fick stå ut med detta hela dan.  




The Laila 2 Palette och The Hasina 2 Palette från Blush Tribe (existerar inte längre).
The Rustic Garden Pigment 02 från Myali Beauty.







Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Maria från Blush Tribe's Laila 2 Palette.
I globlinjen: Erin från Blush Tribe's The Hasina 2 Palette.
Yttre och inre vrån: Manii från Hasina paletten.
Mitt på ögonlocket: Rustic Garden pigment nr 02 från Myali Beauty.
Highlight i inre vrån: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Glazed Donut.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.






Läppstift: Liquid Lipstick 05 Purple Spell från Kicks (utgången produkt).



Primer: Keep Me Matt från Catrice.
Bas: BeautyAct Luminous Foundation 04N från Kicks.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Glazed Donut.
Blush: Duo Cheek Color Honolulu Hideaway från BH Cosmetics.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



 

Till saken hör också att jag är så galet trött varenda morgon (och hela dagarna), fullständigt bombad och helt slut varje morgon när klockan ringer, spelar ingen roll hur länge jag har sovit. Så mina ögon ser ju ut därefter. Puffiga, svullna och rödsprängda ... mina påsar under ögonen är värre än någonsin. Så ibland ser ju sminket hemskt ut bara på grund av det. Idag var en sån dag. Puffiga ögon i kombination med misslyckat smink.... jippie.

Så nu ska jag lägga mig och se om jag kan få lite skönhetssömn kanske... 

1 kommentar:

Lotta L sa...

Och jag som tycker det ser fint ut! Så härligt grönt!

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...