27 december 2020

The Wahala II - Juvia's Place

En till look med min nya Wahala II Palette. Såå fin! Det finns en riktigt fin duokrom skugga som jag döör för att få använda snart. Kanske i morgon,vi får se. Det är den högst upp i högra hörnet.

Annars så har vi hållit på att fixa nere i källaren idag. Kommer inte ihåg hur mycket jag berättat här om våra planer i källaren. Men rummet längst in, innanför tvättstugan ska bli ett spa rum. Vi lyckades hitta en billig, nästan oanvänd bastu på marketplace (facebook) strax innan jul. Fick den för en bråkdel av nypris, så i och med det så ville ju gubben inte vänta längre. Jag hade trott att det skulle dröja ett bra tag innan vi satsade på att göra i ordning därnere, men nu är vi i full gång. Första steget är att tömma rummet som ju har tjänstgjort som just... källare. Dvs förvaring. Julkartonger, lådor med kläder, skåp med extra täcken och kuddar osv. Diverse bråte. Allt måste stuvas om och kånkas upp på vinden där vi också fick fixa extra hyllplan osv för att kunna stapla allt. Men nu är det nästan gjort och sen är det till att spackla, slipa, måla och greja. In ska bastun, duschen skall flyttas från tvättstugan dit in och vi ska fixa nån sorts launchmöbel att sitta och jäsa i efter bastun. Vi har och göra därnere resten av vintern.

Nåja, när vi kånkat färdigt blev det till slut en sminkning.



The Wahala II från Juvia's Place.

Hur som helst så ville jag använda de där fransarna igen som jag skrev om i inlägget innan. Den här gången gick det inte bra alls att applicera dem. Den ena ville inte fästa alls. Men jag tror inte det var grejornas fel, det var nog jag. Det följde med en magnetisk eyeliner som är transparent så jag ville testa den eftersom jag använt en annan lila eyeliner som jag ville skulle synas. Och jag tror jag hade för bråttom och orkade bara applicera den transparenta eyelinern en gång, borde gjort ett par gånger till så hade nog fransarna fastnat. 




Ser ni att den liksom bara hänger fast i mitten... ha ha, ser bedrövligt ut.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kvd Vegan Beauty.
Samtliga övriga skuggor från Juvia's Place The Wahala II Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lit.
I globlinjen: Wasted.
Över rörliga delen av ögonlocket: Peridot samt 419.
Under ögat: Money.
Glitter längs globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Iridecent från W7.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Colorful Eyeliner 11 Dying For Shoes från Sephora.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Brow Definer från Hello Dame London.




Velvet Matte Lip Pencil Cruella från Nars.



Primer: CC Color Correting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Blush: Posh från Make Up Store.



Så var det slut på julledighet. Hur fort kan fem dagar gå...?? Jobbar i tre dagar sen får jag faktiskt vara ledig på nyårsafton och nyårsdagen så jag ska väl inte klaga.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...